בריאות

עד כמה שינה איכותית חשובה לבריאות שלנו?

כולנו יודעים ששינה איכותית היא המפתח לאיכות חיים גבוהה, אולם רק חלקנו יודעים עד כמה היא חשובה לבריאות שלנו. בכתבה הבאה נסקור את הקשר בין שינה איכותית לבין מגוון של מחלות וניגע גם באספקטים הפיזיים, המנטליים והאסתטיים שהופכים את השינה לחשובה כל כך.

 

השפעה ישירה על רמת האנרגיה והתפוקה בעבודה

מכירים את התחושה הזו שאתם קמים מהמיטה עם תחושה של העייפות חזקה ומרגישים אתם פשוט לא מסוגלים ללכת לעבודה? ובכן' אתם ממש לא לבד. מחקרים רבים מצאו שיש קשר ישיר בין איכות השינה לבין היכולת שלכם לתפקד באופן איכותי בכביש, בעבודה או אפילו עם הילדים – מה שאומר שאם אתם לא תישנו כהלכה אתם פשוט לא תצליחו להיות במיטבכם לאורך כל היום.

 

קשר ישיר לחילוף החומרים ולתופעת ההשמנה

אבל לא מדובר רק על האנרגיה שלכם, לשינה יש השפעה גם על המשקל שלכם. יש לא מעט עדויות אשר מצביעות על כך ששינה לא איכותית היא אחד הגורמים להשמנה שמאפיינת את החברה המערבית ולבעיות בריאות רבות נוספות. במילים אחרות, אם אתם מתקשים להירדם, ברוב המקרים תמצאו את עצמכם הולכים למקרר בשביל לנשנש משהו קטן, ועוד משהו.

 

התפתחות של שורה של מחלות עקיפות

התפתחות של מחלות לב, לחץ דם ואף שבץ הם רק חלק מרשימה אין סופית של מחלות אשר נגרמות עקב מחסור בשינה. מכיוון שקצב זרימת הדם והדופק משתנים כאשר אנו נמצאים במצב של ערות ובמצב של שינה – מדובר על קטליזטור ישיר למגוון של הפרעות רפואיות מסכנות חיים. בעיות אשר בחלק מהמקרים ניתן לטפל בהן באופן עצמאי, אולם בחלק גדול מהן נדרשת התערבות כירורגית קשה.

 

סכנה לדום נשימתי בעקבות חוסר בחמצן

בין המחלות החמורות ביותר אשר קשורות לשינה ואשר ניתן לטפל בהן באופן פשוט יחסית, ניתן למנות את הדום הנשימתי ואת הנחירות הקשות. ראוי לציין כי ניתן לטפל במחלות אלו בעזרת מכשיר סיפאפ ולהפחית באופן משמעותי את רמת הנחירות על ידי הכנסה של אוויר איכותי ישירות אל האף הסתום. כדאי לדעת שבמקרים מסוימים עלולה להיות חוסר נוחות זמנית בהצבה של מכשיר סיפאפ אך ברוב המקרים מתרגלים אל התחושה לאחר כמה שבועות.

 

פגיעה ביכולות המנטאליות שלכם

אם גם אתם מרגישים שאתם עצבניים יותר לאחר שלא ישנתם טוב, תדעו שאתם לא לבד. למעשה כל מי שלא יושן טוב נמצא בקבוצת סיכון להתפתחות של שורה של מחלות נפשיות אשר פוגעות באיכות החיים. סטרס, חרדה ודיכאון הן רק כמה מהמחלות שעלולות לפגוע במי שלא ישן באופן רציף או במי שאינו מצליח לשמור על שעות שינה קבועות. בהחלט סיבה טובה לחזור לישון קצת.

 

שמירה על לוק צעיר ועור מטופח

למרות שעסקנו בהשפעות הבריאותיות החמורות של שינה לקויה, אסור לשכוח גם את ההשפעות האסתטיות שלה. שינה לא טובה פוגעת בעור שלנו: קמטים בגיל צעיר, שחור מתחת לעיניים ואפילו צניחת עפעפיים מוקדמת – הם תסמינים של מחסור בשעות שינה. מסיבה זו, אם אתם רוצים ולשמור על המראה שלכם לאורך שנים – כדאי שפשוט תישנו טוב. אחרי הכל, לא לחינם שינה בשעות הצהריים נקראת שנת יופי.

 

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button