בריאות

תביעת רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים – מה התהליך?

אנחנו שמים את מבטחנו ברופא המטפל וסומכים עליו שהוא ידע לעשות עבודה טובה – ולהוציא אותנו בריאים וטובים יותר ממה שנכנסנו אליו. אך בפועל, לא תמיד הדבר כך. לא מעט פציינטים נדרשים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, להיגרר לתהליך משפטי וגרוע מכך – לעתים לאחר שהתוצאה היא בלתי הפיכה. למרבה הצער, גם בתחום רפואת השנים התופעה הזו רווחת למדי, בייחוד בכל הנוגע לתהליכים מורכבים יותר, כמו שיקום פה ולסת והשתלות שיניים. לא מעט מהמהלכים הרפואיים הללו הם כירורגיים לכל דבר וכך, גם תהליך פשוט לכאורה עשוי להיגמר לא טוב. אם חלילה אתם עומדים במצב כזה ורוצים לדעת מה עליכם לעשות – הנה התהליך המלא שכרוך בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים.

 

  1. הצעד הראשון: פניה לעורך דין

כל תיק בתחום תביעות הרשלנות הרפואית הוא ייחודי ונשפט על פי אמות המידה הנגזרות ממנו. אין דומה תחום רפואת השיניים לתחום הנירולוגיה ואין דומה עקירת שן שהסתבכה לשיקום מתמשך. כדי להבין במה מדובר, כיצד לגשת לסוגיה הספציפית שלכם ולהתנהל בתוך הדבר הזה – חשוב מאוד לגשת לייעוץ של עורך דין שילווה אתכם לאורך התביעה. מכאן מתחיל התהליך עצמו.

  1. איסוף רשומות רפואיות

כשעורך הדין נכנס לתמונה, הצעד הראשון שהוא עושה הוא לאסוף את התיעוד הרפואי הנוגע למקרה שלכם ולהעבירו למומחה בתחום – במקרה שלנו, מומחה לרפואת שיניים. חשוב לדעת שהמידע הזה חשוף לגמרי לפציינט וזו לא דרישה יוצאת דופן, אך עם זאת – המרפאה רשאית לגבות תשלום בגין צילום התיק הרפואי שלכם.

  1. חוות דעת רפואית

האיסוף הושלם בהצלחה, וכעת הגיע הזמן לנתח את המידע שהתקבל. עורך הדין מעביר למומחה את פרטי התיק, והמומחה נדרש לבדוק את המקרה לעומק, לאמוד את מידת הנזק שנגרמה ללקוח, להכין חוות דעת על סמך הממצאים ולומר האם יש כאן עילה לרשלנות רפואית. תהליך זה קריטי לתהליך כולו ועשוי לארוך גם כמה חודשים – היו סבלניים, זה ישתלם לכם בהמשך.

  1. הגשת כתב תביעה

במידה והמומחה קבע שאכן יש כאן עילה לתביעה, עורך הדין יכין את כתב התביעה על סמך הממצאים שנחקרו ויגישו לבית המשפט. הגוף הרפואי אותו תבעתם מחויב להגיש לבית המשפט כתב הגנה ולצרף, ממש כמוכם, חוות דעת רפאית מטעמו.

  1. הליכים מקדמיים ודיון קדם משפט

שני הצדדים רשאים לבקש אחד מהשני לענות על שאלון מוכן מראש ולהמציא מסמכים רלוונטיים כדי להגיש לבית המשפט כתב הגנה/תביעה מלא – השלב הזה מכונה "הליכים מקדמיים". לאחר מכן יתקיים דיון קדם משפט בפני שופט, שמטרתו היא לתת הוראות להמשך ניהול התיק.

  1. הסכם פשרה ופסק הדין

בנקודה זו, מתבצעים תחשיבי נזק ובהתאם להן, קובע בית המשפט סכום להסכם פשרה – זאת על מנת להימנע ממשפט. זוהי רק הצעה ולא חובה על פי חוק, אך במקרים רבים היא נחשבת לטובה במיוחד לכל הצדדים. במידה ולא הולכים להסכם פשרה, נערך משפט ובסופו מכריזים על פסק הדין.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button