הריון

תזונה נכונה ומאוזנת במהלך היריון

אנחנו מצופות לשמור על תזונה נכונה תמיד – כשאנחנו ילדים קטנים, בשנות ההתבגרות, הנעורים, הבגרות וגם כשאנחנו מתחילות להזדקן – אך הדבר הופך להיות חשוב ודחוף הרבה יותר כשלאחריות שלנו לעצמנו מתווספת אחריות חשובה: העובר שבבטן שלנו. הנה מספר טיפים שיסייעו לכן לשמור על תזונה נכונה במהלך ההריון.

  1. ויטמינים חשובים בהריון

בנוסף על ברזל וחומצה פולית, חשוב לשלב בתזונה שלנו גם מזונות עשירים בברזל ובחלבונים. חשוב לזכור כי אישה הרה זקוקה לכמות ברזל גדולה מהממוצע, זאת בשל העובדה שהיא מספקת את צרכיו של העובר. הקפידי על מזונות עשירים בברזל ובחומצה פולית במו בשר בקר רזה, בשר הודו אדום, אגוזים מסוגים שונים, קטניות, פירות הדר ועלים ירוקים. גם סידן חשוב להתפתחות התינוק ולחיזוק העצמות שלו, לכן חשוב לצרוך סידן בכמות גדולה – יוגורטים פרו ביוטיים, מוצרי חלב מועשרים בסידן ועוד. מרכיב נוסף שמומלץ לצרוך בהריון הוא אומגה 3, התורם להתפתחות המוח ומערכת העצבים של התינוק, אותו תוכלו למצוא בדגי בריכה או טונה בהירה. ואחרון חביב – ויטמין C, המסייע לברזל להיספג בדם הוא מצרך חשוב מאוד, אותו תוכלו למצוא בפירות הדר, כרוב, מלון ופלפל.

  1. הקפידי לשתות הרבה.

ההמלצה היא לשתות 8-12 כוסות מים ביום. דווקא עכשיו, כשאת בהריון, חשוב מאוד להקפיד על שתיה מרובה, שכן היא משפיעה באופן ישיר על רמת העייפות והחולשה שאת חשה. כדי לעזור לעצמך לזכור לשתות מים, מלאי בקבוק אישי ושימי אותו במקום נגיש.

  1. אל תוותרי על ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר נותנת לך ולתינוק של אנרגיה מבורכת להתחיל את היום על הצד הטוב ביותר. תוכלי לשלב בין סלט טרי, לחם עם טחינה, מיץ תפוזים, אשכולית או קלמנטינה סחוטים או מוזלי גרנולה עם יוגורט – האפשרויות הללו יגסייעו לך לקבל "בוסט" של ויטמינים ליום חדש.

  1. המעיטי בקפאין, אל תצרכי אלכוהול

אלכוהול הוא ביג NO NO במהלך ההריון, וגם חברו הקפאין לא מומלץ עבורך במיוחד. רצוי לצמצם את משקאות הקפאין שאנו שותות בזמן ההריון, שכן החומר המעורר שבו עובר ישירות דרך השליה לתינוק – המתקשה להתמודד איתו ולפרק אותו.

  1. איך מנשנשים בין הארוחות?

זה קורה לנו גם בימים כ"תיקונם" – וקורה עוד יותר בזמן ההריון. אנחנו פתאום נתקפות רעב לא מוסבר ותוקפות את המקרר. אין ספק שהנשנושים הקטנים הללו מסייעים בעיקר בזמן הבחילות, אך מומלץ לנסות להמיר את הנשנושים הלא בריאים – בכאלה שיהיו מועילים לך ולתינוקך. העדיפי ירקות חתוכים, אגוזים ושקדים (שיסייעו לכם גם להיפטר מהצרבות).

  1. ממה כדאי להימנע?

יש מספר מזונות שלא מומלצים כלל בתקופת ההריון, כמו סושי, דג נא, ממרח דגים, ביצים לא מבושלות (בקינוחים שונים), בשרים קרים שלא עברו עישון, פטה כבד וגבינות עם חיידקים. המשותף לכל המוצרים הללו הוא שהם לא עברו בישול או עברו רק בישול חלקי – ועשויים להזיק לך.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button