כללי

מה החשיבות של עיסוי מקצועי?

רבים הם האנשים הנוטים לחשוב שעיסוי/מסאז' הוא רק פינוק ליום כיף זוגי או להתפנקות אחרי שבוע עבודה קשה במיוחד . האמת היא שהיום יותר מתמיד , בגלל לחצי היום היום והמעמסה הנפשית שרובנו מתמודדים איתה ישנה חשיבות לעיסוי מקצועי בשביל הרגעת הגוף שיוביל גם להרגעת הנפש . שכן יש קשר ישיר בין הגוף והנפש כפי שאמר הרמב"ם כבר לפני מאות שנים .

מה אתם באמת יודעים על השפעות העיסוי עליכם ועל הגוף שלכם ? 

עיסוי מקצועי יכול ליצור השפעות חיוביות מתמשכות על הגוף והעל הנפש . כמובן שלכל אחד מתאים סוג עיסוי שונה , יש לו דרישות ורגישויות שונות וגם בעיות שונות ולכן בשנים האחרונות מתפתחים סוגים שונים של עיסויים עם השפעות שונות .

למשל , עיסוי נפוץ בקרב אנשים הסובלים מכאבים במקום ספציפי ממוקד בגוף הוא עיסוי רפואי / שיקומי .

עיסוי יחסית עדין ומפנק הוא העיסוי השוודי,זה הוא הטיפול הנפוץ ביותר בשיטת העיסויים הקיימים ומתאים לאנשים שמחפשים להירגע ולשחרר לחצים ומתחים מיותרים . לעומת זאת   , עיסוי תאילנדי למשל, ידוע בתור עיסוי יותר סיזיפי וכואב יחסית המתמקד במתיחות הגוף וטיפול במערכות עמוד השדרה ומערכת השלד תוך שימוש במשקל הגוף .

חוץ משלושת העיסויים הנפוצים הללו קיימים מספר עיסויים נפוצים וחשוב שתדעו שרצוי לעשות את העיסויים הללו במקום מקצועי עם צוותים מוסמכים לעיסוי מקצועי שכן לא כל אחד יכול לבצע עיסוי המיועד להפקת תוצאות ברמת הגוף והנפש מדובר בלימודים מקצועיים לכל דבר ולכן אנו ממליצים להשקיע בעיסוי מקצועי .

יתרונות העיסוי המקצועי :

  • מביאה לרגיעה נפשית ומפחית לחץ חרדה וסטרס
  • משפר את זרימת הדם וכלי הלימפה ולכן משפר אנרכיה ומנקה רעלים
  • מקל על כאב כללי וכאב נקודתי(בעיסוי רפואי)
  • מביא לגמישות טובה יותר של השרירים
  • מפחית סיכוי לכאבי שרירים ובעיות גב שונות

יתרונות העיסוי בטיפולי דיכאון וחרדה 

לפי מחקר שפורסם ב2015 בעיתון Journal of Clinical Psychiatry העיסוי מרגיע סימפטומים של דיכאון . מעבר לכך שהעיסוי עצמו מפחית לחצים וסטרס , ישנה חשיבות לקשר בין המטופל למטפל . בכתב עת פסיכולוגי אחר מצאו שטיפול עיסוי מפחיתים דיכאון באותה מידה כמו טיפול פסיכולוגי.

טיפול בעיסוי הוא שיטה פופולרית מאוד גם להתמודדות עם חרדה , אך השאלה איך זה קורה?

העניין הוא שמגע מגביר את רמת האוקסיטוצין בגןף , זהו הורמון שמעודד תחושת הרגעה .

מה גם שבמצבי חרדה כלי הדם מתכווצים , עיסוי מקצועי עוזר לשחרר את הלחץ ולהפחית תסמינים שנוצרים עקב הלחץ והמחשבות השליליות .

לסיכום

אין בעיה לבקש מבן/בת הזוג שיפנק אותכם בעיסוי מפנק אך כאשר אתם רוצים לפתור בעיות או לחקור את השפעותיו החזקות ביותר של העיסוי כבר הבנתם שאין תחליף לעיסוי מקצועי איכותי

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button