הריוןיחסים

איך מתכוננים ללידה ראשונה?

הלידה הראשונה הופכת אותך מאישה לאמא, ויש לה משמעות רבה הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. ברמה הפיזית, מהלך הלידה הראשונה משפיע על סיכויי האישה ללדת באותו האופן גם בלידות הבאות (טבעי או קיסרי), חתכים שונים באיזור הנרתיק מעצבים את צורת הפתח בהתאם וכן רצפת האגן משתנה בהתאם למשך שלב הלחיצות. ברמה הרגשית, הלידה הראשונה משפיעה על החוויה הכללית של האם ממנה – אם החוויה הייתה טובה (באופן יחסי…) והכל עבר בשלום, אזי התחושה הזו תישמר גם ללידות הבאות, אך אם, חלילה, היו סיבוכים או תחושות קשות סביב הלידה – הן עשויות ללוות את האם גם במהלך הלידות הבאות. אז איך מתכוננים ללידה ראשונה וגורמים לחוויה להיות כמה שיותר טובה, ככל שזה תלוי בנו? הנה כמה טיפים.

  1. הקטיני את אי הוודאות למינימום

ככל שאנו מבינים יותר בתחום מסוים ומכינים את עצמנו לקראת חוויה מסוימת – כך אנו חווים אותה אחרת, ויודעים למה לצפות.

אם תלמדי ותביני מהו המודל של הלידה, מה עובר על גופך במהלכה ומה נדרש ממך – תגיעי כמה שפחות מופתעת למעמד הלידה. בנוסף, רצוי להגיע לסיור מקדים בבית החולים בו בחרתם ללדת, ולהציג בפני הצוות הרפואי שאלות אם יש לך, או תכנית לידה שהכנת ושאת רוצה שתתממש. אם החלטת ללדת בבית או בלידה פרטית, ערכי שיחת ציפיות גלויה עם הפרטנר שלך ונסו להגיע לסיכומים המכינים את שניכם לקראת המעמד, כמו גם את המלווה המקצועית, אם יש לך. סמכי על האינטואציות שלך בכל הקשור במלווים שיהיו איתך במעמד עצמו, במקום הנעים ביותר שאת יודעת שטוב עבורך ובתנאים הכי מתאימים לך.

  1. התמקדי בסיפורי לידה טובים

אין זה סוד שלידה היא לא חוויה פשוטה מעיקרה, והסיפורים שאנו נחשפות אליהם אודות לידות שהסתבכו, כאבו מאוד או היו קשות במיוחד רק גורמים לנו "לאבד" את זה יותר ולהכין את עצמנו לגרוע מכל. הטיפ החשוב ביותר שלנו הוא: אל תתנו לסיפורי הלידה הלא טובים להלך עליכם אימים, אל תגרמו להם להכתיב את סיפור לידתכם ואל תאפשרו להם ליצור אצלכם ציפיות שליליות. כדי לאפשר לכן להגיע ללידה עם ציפיה חיובית ככל שניתן, הציפו את עצמכן בסיפורי לידה טובים, מעצימים, כאלה שיתנו לכן כוח ויאפשרו לכן להבין שזהו תרחיש אפשרי לא פחות (ואפילו יותר!).

  1. הגיעי אל הלידה בתזמון מושלם

נכון, קשה לתזמן מראש את מה שבלתי ניתן לתזמון, אך ככל שתכירי יותר את גופך ואת מה שמתרחש בו לקראת הלידה – כך תוכלי להגיע אל חדר הלידה ברגע המושלם, ולא אחד לפני! למדי מתי הצירים נעשים תכופים ובמרווחים קטנים. כך תדעי שהגיע הזמן לחוויה הכי גדולה של החיים שלך, ותגיעי אליה כמה שיותר מוכנה שרק אפשר. בהצלחה!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button