בריאותתזונה נכונה

חמישה דברים שלא ידעתם על ניקוי רעלים

גם אם אתם לא ממש מתחברים למונח הזה "ניקוי רעלים", כשתקראו את המידע הבא יהיה ברור לכם שהוא הגיוני ותורם לבריאותכם אפילו לפי הרופאים הקונבנציונליים

הגוף שלנו מורגל בסילוק פסולת מהמערכות הפנימיות בצורה טובה, אולם עומס החומרים המעובדים מקשה לעתים וגורם להצטברות שזקוקה לתגבור בניקוי לפעמים. לא חייבים לעבור לטבעונות כדי ליהנות מגוף בריא, אפשר לאמץ לפחות כמה הרגלים קטנים ולעשות ניקוי רעלים ופסולת מהגוף פעמיים שלוש בשנה כדי לאתחל את המערכת ולרענן את ההרגלים הנכונים. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על שגרה בריאה, והם מותנים בהתייעצות עם רופא המשפחה ואם צריך – אנשי מקצוע. בכל מקרה, זכרו כי ניקוי רעלים חד פעמי או קבוע אינו תחליף לנטילת התרופות שלהן אתם זקוקים והוא מחייב גם פיקוח רפואי.

  1. כימיקלים נמצאים בכל מקום, צרכו כמה שפחות

אין כזה דבר מזון ותכשירים לא מעובדים במידה זו או אחרת, אלא אם כן קונים חומרי גלם ומכינים לבד בבית. משום כך, השתדלו ביום יום שלכם לקנות הביתה כמה שפחות מזון מעובד והימנעו ממה שאפשר. בדיאטת ניקוי רעלים השתמשו רק בחומרי הגלם ורצוי אורגניים, כדי להכין את מרכיבי הניקוי. אל תשתמשו במרכיבים שיש בהם חומרי שימור, מייצבים ותמציות מאכל כלשהן.

  1. דוגמה להרגל יומי שמתאים גם לדיאטת הניקוי

יש הרגלים בריאים וקטנים שאפשר לאמץ מבלי לשנות לגמרי אורח חיים. למשל, שתיית מים חמים עם לימון בבוקר, ומעט דבש למי שקשה לו החמיצות, ידועה כבר שנים כסגולה לניקוי מערכת העיכול והכבד. יש לדעת כי מלבד ויטמין C שנלחם בנוגדי חמצון המים החומצה הציטרית שיש בלימון גורמת לריאקציה כימית שמסייעת למניעת יצירת אבנים בכליות מסוג סידן אוקסלט ובהפרשת החומרים. סחטו לימון טרי בלבד ואל תשתמשו במיץ מוכן וקנוי. דוגמא מצויינת נוספת הנה שתייה של מיץ עשב חיטה אשר לו מיוחסים תכונות רבות המסייעות בניקוי הגוף.

  1. הפחתה של צריכת מזון

אין מדובר בדיאטה אלא בצריכה מבוקרת יותר. יש מחקרים שטוענים שהפחתה של צריכת המזון לפחות יום בשבוע מסייעת לגוף לעכל טוב יותר עודפים שנוצרו כתוצאה מעומס קלורי. הרגילו את עצמכם לקבוע יום בשבוע שבו תאכלו לשובע אולם ללא צריכה קלורית מוגזמת, כדי לתת לגוף מנוחה והזדמנות להתחדש. ביום זה השתדלו לאכול מזון קל, בריא, טבעי ולא מכביד, וללא שומנים וחומרים מהחי.

  1. אל תעברו לצום מיצים דרסטי מיד

גם בריאות צריך לצרוך במתינות. כמו שלא נגמלים מקפאין בבת אחת, כך גם לא משנים מיד את הרגלי האכילה שלכם למשטר בריאות קיצוני שכולל צום מיצים מבלי להרגיל את הגוף בהדרגה כדי לנקות רעלים שהצטברו בו שנים. הכינו אוצו במשך כמה חודשים או שבועות, לפי אורח החיים שהיה לכם, על ידי צריכה הולכת וגדלה של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, אם בתוספי מזון ואם במזון טבעי שידוע לכם כי הוא מכיל כמות גדולה שלהם. אתם כבר תרגישו כשהגוף שלכם יתחזק מספיק כדי לעבור לשלב הבא.

  1. מה נכון בנוגע לצום מיצים?

מה שנכון הוא כי מדובר במיצים מחומרי גלם מהטבע שיש בהם ריכוז גבוה של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, יחד עם מרכיבים שמזרזים עיכול ומשתנים, כדי שהרעלים יופרשו ביעילות. המיצים מוכנים במקום ונצרכים מיד, כך שהם ללא חומרים משמרים, אבל הם בעלי ערך קלורי נמוך ולכן יש להגביל את מספר הימים שבהם ניזונים רק מהם. זה בסדר גמור לצום כך יום אחד, אולם כמה ימים כאלה יגרמו לחולשה בגלל ניקוי רעלים מוגבר והשפעה על הגוף ותגובותיו לצום. כך שאסור להגזים ובכל מקרה יש להתייעץ בנוגע למרכיבי המיצים. בריא ככל שזה, יש חומרים שעלולים לא להיות טובים לאנשים מסוימים בגלל בעיות בריאות ותרופות שהם לוקחים.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בטח יעניין אתכם...

Close
Back to top button