בריאותכללי

מזיקי הקיץ – איך מתמודדים איתם?

הקיץ מביא איתו את עונת הרחצה, את פירות הקיץ המתוקים ואת החופש הגדול. ואפשר להתווכח אם החום הזה נעים או בלתי נסבל, אבל אי אפשר להתווכח על דבר אחד- החום הזה מביא איתו שלל מזיקים שונים. חלקם רק מעוררים גועל וחלקם יכולים להיות מטרד של ממש, עד כדי סכנת חיים. שליטה על מזג האוויר עדיין אין לנו, אבל בהחלט יש כמה וכמה דברים שאפשר לעשות כדי להתמודד עם המטרד הזה.

יתושים

זהו אחד מהמטרדים הגדולים של הקיץ, במיוחד בשביל אנשים שנוטים להיעקץ או אנשים שמפתחים אלרגיות לעקיצות היתושים. יש כמה דרכים להתמודד עם יתושים- מניעה ודחייה.
הדרך הכי יעילה למנוע מיתושים להיכנס לתוך הבית היא בעזרת רשתות. מומלץ מאוד להתקין רשתות על כל החלונות בבית, וגם על הדלתות- בעיקר על דלת הפונה למרפסת או לגינה. הרשתות ימנעו כניסה גם של מזיקים אחרים, אז זה בכלל רווח נקי. אם יש בחצר או במרפסת מים עומדים (למשל בתוך עציצים) חשוב לשפוך אותם, כדי למנוע מהיתושים להתרבות.
ואם בכל זאת יתושים מצליחים להיכנס הביתה, או שאתם רוצים לצאת לטייל, אז כדאי להשתמש בחומרים שונים שדוחים את היתושים. יש תערובות של שמנים אתריים כמו שמן ציטרונלה שעושים את העבודה, אבל הריח שלהם חריף ולא נעים. יש גם חומרים כימיים שונים, כאלו שמתאימים למכשיר חשמלי שדוחה יתושים, או כאלו שאפשר למרוח על העור.
יש גם מנורות סגולות שאמורות למשוך את היתושים ולהרוג אותם, אבל הן לא מומלצות. היתושים לא באמת נמשכים למנורה, ופרפרים תמימים הם אלו שנופלים קורבן בסופו של דבר.

תיקנים

תיקנים או "ג'וקים" כמו שאנחנו מעדיפים לקרוא להם, הם חרקים שחיים בעיקר בביוב, ובחודשי הקיץ נראה אותם מסתובבים ברחובות ובתוך הבית שלנו. מעבר לעובדה שהם פשוט מגעילים, הם גם יכולים להפיץ מחלות, ולכן כדאי להיפטר מהם ככל האפשר.
קודם כל חשוב לחסום את כל פתחי הכניסה שלהם. זה לא רק רשתות על החלונות, אלא גם סתימה של סדקים קטנים במקומות שונים בבית, וסגירה של כל פתחי הביוב עם מסננות (כן, אפילו את פתחי הניקוז של המקלחת או הכיור במטבח). מומלץ מאוד לשמור על בית נקי ולא להשאיר שאריות של אוכל על השיש, ולזרוק כל יום את הזבל. ואם גם זה לא עוזר- כדאי להזמין מדביר מקצועי שיפתור את הבעיה מהשורש.

נחשים ועקרבים

בניגוד ליתושים ולתיקנים, זה לא בדיוק מטרד יום יומי (לשמחתנו). למרות שרובנו כמעט ולא נתקלים בנחשים ועקרבים, הם עדיין מפחידים, והעקיצה או ההכשה שלהם כואבת ויכולה להיות מסוכנת מאוד.
הכי חשוב לזכור שנחשים ועקרבים בכלל לא רוצים להיות בקרבת האדם, והם תוקפים רק כאשר הם מפחדים מאיתנו ומרגישים סכנה. לכן כדאי לצמצם מגע ולהימנע מהם- כאשר מטיילים בחוץ פשוט לא להפוך אבנים או להכניס ידיים למקומות קטנים וחשוכים. וכמובן לצאת לטייל רק עם נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים. ראיתם נחש בסביבת הבית שלכם? קראו ללוכד נחשים במהירות ואל תנסו לטפל בכך בעצמכם.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button