כללי

מדרסים לנעליים – למה צריך?

המדרסים הם החברים הטובים ביותר של כפות רגליים הסובלות מליקויים שונים. כיצד הם יכולים לעזור לכם לתפקד באופן טוב ונוח יותר? מהי מטרתן של המדרסים ומי זקוק להם?

מדרסים – 5 מטרות עיקריות

למדרסים שלוש מטרות עיקריות:

  1. שיפור חלוקת העומסים – תפקידם הראשון של המדרסים הוא לשפר את העומס המופעל על כף הרגל ולסייע לרגל לבצע חלוקת עומסים אחידה ומאוזנת יותר. במידה ויש לחצים הפועלים על כף הרגל בעת עמידה או הליכה – המדרסים יגרמו להפחתת העומס, יסיטו את עומס היתר מאיזורים כואבים או רגישים ויאזנו בין חלקים בכף הרגל שנושאים משקל כבד לבין איזורים שאינם נושאים משקל כלל.
  2. תיקון מנח הפרקים – המדרסים מסייעים במקרה של שימוש שגוי בשרירים של הרגל, יקשיחו איזורים ברגל הסובלים משחיקה או תנועתיות יתר ויתקנו את מנח הפרקים בכף הרגל.
  3. נוחות ויציבות – הרגליים שלנו נושאות את משקלנו בהליכה ובעמידה, ולעיתים הן עשויות להתעייף מכך. לא תמיד הנעליים שאנו נועלים מספקים לנו את המענה הנוח או הבריא ביותר, ולכן שימוש במדרסים המיועדים לחלוקת עומס נוחה, תרומה ליציבות וכתוצאה מכך גם לנוחות – עשויים לשפר את תחושותיכם בסוף יום מתיש.
  4. שיפור ליקוי מבני – אם מנח הרגליים שלכם אינו תקין (עיוות בכף הרגל, כף רגל שטוחה, קשתות מוגבהות ועוד), שימוש במדרס איכותי עשוי לסייע לכם רבות באיזון כף הרגל ותיקונה למצב נורמלי. אם אתם רוצים ליהנות ממדרך רגל טוב, בטוח, יציב ונעים יותר ולמנוע כאבים המקרינים לאיזורים אחרים בגוף (עמוד השדרה או הברכיים) – אל תהססו ובחרו במדרס אכותי.
  5. בלימת זעזועים – יש לא מעט חלקים באוכלוסיה הזקוקים למדרסים המצוידים ביכולת בלימת זעזועים. אם אתם אנשים (או ילדים) פעילים במיוחד, אם אתם מוצאים את עצמכם חוזרים על תנועות המשלבות קפיצה ותנועה באופן קבוע והדבר גורם לנזק ארוך טווח, אם אתם חיילים, ספורטאים או מתאמנים באופן קבוע – מדרסים שנועדו לבלימת זעזועים עשויים להיות פתרון מצוין לשיכוך זעזועים והפחתת הכאב מהרגל, עמוד השדרה, ברכיים, מפרקים ועוד. לעיתים הנזק הוא נזק מצטבר ואינו מופיע מיד.

איך לבחור מדרסים?

בחירת המדרסים חייבת להיות מותאמת באופן המדויק ביותר לסוג הבעיה ממנה אתם סובלים, שכן מדרס המיועד לבלימת זעזועים אינו דומה למדרס המיועד לשיפור מנח רגל לקוי או לסיוע בהשגת נוחות בהליכה ממושכת. דרך קופות החולים השונות תוכלו ליהנות מהוזלת עלויות משמעותיות, או בחנויות אורטופדיה ייעודיות, בהן יערכו לכם בדיקות מקיפות ויבררו ממה בדיוק אתם סובלים. רק לאחר איתור הבעיה, יותאמו עבורכם מדרסים מתאימים. כמובן שהתרגלות למדרס עשויה לארוך מעט זמן, אך לטווח הארוך – היו בטוחים שאם בחרתם את המדרס המתאים עבורכם, תיהנו מאורח חיים בריא ותקין הרבה יותר.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button