הריוןיחסים

סל הריון – מה זה כולל?

בשעה טובה ומוצלחת, התבשרתם שאתם הולכים להפוך למשפחה בקרוב – מזל טוב! כדי להבטיח שתצלחו את התהליך כולו בשלום ובשמחה, מציעות קופות החולים השונות סל הריון, שנועד ללוות אתכם לכל אורך ההריון בבדיקות השונות הקשורות בהריון ובלידה ולקבל החזר משמעותי עליהן. אז מה כולל סל ההריון?

הרכב הסל משתנה בהתאם לקופת החולים

כל קופת חולים מציעה הרכב אחר של סל הריון, וכוללת בתוכו טיפולים שונים, בדיקות שונות ועלויות שונות. החדשות הפחות טובות הן שתאלצו לעשות את שיעורי הבית בעצמכם ולהבין איזו קופה מציעה את הביטוח המשתלם ביותר, והחדשות הטובות הן שכל קופה מבינה את הפוטנציאל הטמון בכל הריון ורוצה שתלדו תינוקות בריאים ומושלמים – לפיכך, כל אחת מן מציעה סל הריון משתלם במיוחד.

בדיקות וטיפולים הנכללים בסל ההריון

כיוון שכל קופת חולים מציעה היקף בדיקות שונה, נפרט אודות חלק מהבדיקות הניתנות במסגרת הביטוחים השונים:

  1. סקירת מערכות –

    סקירה הנועדה לבדוק את שלמות ותפקודן של המערכות הפנימיות של העובר. את סקירת המערכות המוקדמת ניתן לבצע החל משבוע 14-17.

  2. בדיקת מי שפיר –

    בדיקה שמטרתה לגלות האם העובר סובל, חלילה ממומים כרומוזומליים (כמו למשל, תסמונת דאון). הבדיקה נערכת לרוב לאחר השבוע ה-16 של ההריון.

  3. שקיפות עורפית –

    בדיקת אולטרסאונד ובדיקת דם פשוטה הנועדה לבדוק את הסיכון לפגם בעובר.

  4. בדיקת חלבון עוברי –

    בדיקת דם שמטרתה לבדוק הערכה למומים פתוחים בתעלת העצבים של העובר, ולאתר הריון בעל סיכון. חשוב להדגיש כי הבדיקה אינה חד משמעית, אלא רק משמשת להערכת סיכון. הבדיקה מתבצעת בין השבועות 16-18 להריון.

  5. בדיקות גנטיות –

    עריכת מגוון בדיקות גנטיות לפני ההריון כדי לבדוק את המטען הגנטי של ההורים ולוודא כי כל אחד מהם או השילוב ביניהם לא טומן בחובו סיכונים לעובר.

  6. היפוך העובר –

    במידה והעובר התהפך ברחם וכעת העכוז שלו מופנה אל הכניסה לעגן ולא הראש, ניתן לבצע היפוך לעובר על ידי לחץ מבוקר על בטן היולדת.

  7. קורס הכנה ללידה –

    קורס שנועד להכין אותך ואת בן זוגך לקראת הלידה, ומאפשר לכם להגיע אליה כמה שיותר רגועים (עד כמה שאפשר…). במסגרת הקורס תלמדו שיטות להקלה על הכאבים, תקבלו מידע מקיף על תהליך הלידה והשהות בבית החולים לאחריה ועוד.

  8. סדנאות הריון ולידה –

    השתתפות במגוון סדנאות שנועדו לסייע לכם לצלוח את תקופת ההריון והלידה על הצד הטוב ביותר (התעמלות, עיסוי תינוקות ועוד).

  9. ציוד הנקה נלווה –

    בקבוקונים או שקיות לחלב, מכשיר מדידה לחלב, רפידות, פטמות ועוד.

בדיקות נוספות

מלבד זאת, תהיינה זכאיות לבדיקות אולטרסאונד שגרתיות, בדיקות מדדים, בדיקת דם לאיתור סכרת הריון, בדיקות דם ושתן וכן בדיקות לחץ דם, משקל, בצקות וחלבון בשתן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button