כושר גופני

תרגילי כושר לכתפיים

כתפיים בריאות הן כתפיים חזקות ומעוצבות. על אף מה שנהוג לחשוב, כתפיים מעוצבות אינן רק צורך אסתטי, אלא הן עונות גם (ובעיקר) על צורך בריאותי, שכן הן מקלות על העומס בעמוד השדרה, משפרות את שיווי המשקל הגופני ואת היציבה ומחזקות את שרירי הצוואר. אם גם אתם רוצים ליהנות מכתפיים בריאות וחזקות, הנה כמה תרגילים שתוכלו לבצע בכל יום, שיקחו לכם 15 דקות בדיוק – והבונוס? על הדרך תוכלו ליהנות גם מחיזוק שרירי הבטן, הישבן האחורי והרגליים!

לפני הכל: חימום

כדי לאפשר לגוף שלנו להתחיל את הכושר בצורה הטובה ביותר, חשוב לערוך חימום קצר. פרשו את זרועותיכם לצדדים וסובבו את היד כולה כלפי פנים וכלפי חוץ, 10 פעמים כל סיבוב. כך תגדילו את זרימת הדם ליד ותחממו את השרירים.

לאחר מכן, עמדו זקוף עם רגליים מפושקות ברוחב המותניים, וכרעו קדימה. ראשית עם רגל ימין ולאחר מכן עם רגל שמאל, כך 10 פעמים לכל רגל.

תרגיל החימום השלישי והאחרון נועד להגביר את זרימת הדם ואת הדופק: קפצו במקום 30 פעמים תוך שאתם פותחים את זרועותיכם ואת רגליכם.

למקומות, הכן, צא!

תרגיל ראשון – מתחילים

החזיקו משקולת בכל יד, שלחו את רגל ימין קדימה ואת רגל שמאל לאחור, כשהיא כפופה מעט. הפנו את כפות הידיים שלכם אחת אל השניה וכופפו את הברכיים עד למצב בו הברך האחורית כמעט ונוגעת ברצפה, הניפו את הזרועות לצדדים, כווצו את שרירי הבטן והפנו את הידיים כלפי מטה. כדי שהתרגיל הזה יעבוד בצורה הטובה ביותר, הקפידו על זרועות ישרות. עשו כך 10 פעמים בכל רגל.

תרגיל שני – מתחממים

הפנו את כפות הידיים אחת אל השניה, ועמדו על רגל שמאל בלבד. את רגל ימין הציבו בזווית ישרה של 90 מעלות. באופן זה, כשאתם שומרים ככל שניתן על שיווי משקל, הצמידו את המשקולות אל הכתפיים, ממש עד לאוזניים, עם מרפקים מכופפים. הקפידו לבצע את התרגיל בשני שלבים, כשהשלב הראשון הוא הורדה של הידיים עד לכתפיים, והשלב השני הוא עד המותניים. חזרו על התרגיל 10 פעמים בכל רגל.

תרגיל שלישי – מגיעים לשיא הכושר

כשאתם אוחזים במשקולת בכל יד, פשקו את הרגליים, כופפו ברכיים והישענו קדימה. את התרגיל הזה אתם צריכים להרגיש באיזור הירכיים. כשאתם עם גב ישר, הורידו את הזרועות למטה, זו אל זו והרימו אותן אחת כלפי השניה – אחורה וקדימה. חזרו על התרגיל כ- 15 פעמים.

אם גם אתם רוצים ליהנות מצמד כתפיים חזק ובריא, אם אתם רוצים להרגיש טוב, להיראות טוב ולהועיל בכך גם למערכות נוספות בגוף – כל שעליכם לעשות הוא להקדיש 15 דקות ביום לטובת תרגילי כושר פשוטים, וליהנות מכל הטוב שנלווה לכך! בהצלחה!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button