בריאות

קיצור קיבה – הסבר על הליך הניתוח

ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה) הוא ללא ספק אחת ההחלטות הרפואיות המשמעותיות שמחליטים מטופלים הנמצאים במצב של משקל עודף שמסכן אותם, או גורם להם לחוש אי נוחות קיצונית. באופן טבעי, ישנם לא מעט חששות לקראת הניתוח, ולעיתים קרובות – כשאנו מכינים את עצמנו לקראת ההליך ויודעים מה הולך לקרות, אנו מרגישים רגועים יותר. הנה הסבר על תהליך הניתוח, מרגע ההחלטה ועד תום הניתוח (בהצלחה!).

השלב הראשון: בדיקות

טרם ההחלטה האם אתם כשירים לעבור ניתוח קיבה, תתבקשו לעבור כמה בדיקות חשובות, ביניהן בדיקות דם מקיפות, בדיקות הורמונליות שיבדקו האם ההשמנה נובעת כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי (ואז ניתוח כזה הוא לא הפתרון המתאים), בדיקת אק"ג שתבדוק את קצב הלב, צילום חזה, בדיקת תפקודי ריאות, אולטרסאונד בטן, הערכה תזונתית וכן בדיקת גסטרוסקופיה.

השלב השני: הכנה לניתוח

כשבועיים לפני הניתוח, רצוי לשנות את הרגלי התזונה ולצרוך מזון עשיר בחלבונים ודל בפחמימות. יום לפני הניתוח רצוי לצרוך רק מזון נוזלי, וביום הניתוח עצמו תהיו בצום.

השלב השלישי: פגישה עם רופא מרדים

כמה ימים לפני הניתוח, תיפגשו עם רופא מרדים שיסקור את ההיסטוריה הרפואית שלכם, יוודא שאתם מבינים בפני מה אתם עומדים, מה יקרה לכם תחת השפעת ההרדמה (שכן הניתוח כרוך בהרדמה כללית) ויסביר לכם את הסיכונים הכרוכים בהליך.

השלב הרביעי: יום הניתוח

ביום הניתוח, תתבקשו להסיר תכשיטים, לק, עדשות מגע ועוד, ולעבור סדרת בדיקות שגרתיות. לאחר מכן, יגיעו לחדר הרופא המרדים והרופא המנתח, שיסבירו לכם על מהלך הניתוח. לאחר שיחברו אתכם למכשור הרפואי המראה את הסימנים החיוניים שלכם, תקבלו תרופת הרדמה – וההליך הניתוחי יחל.

השלב החמישי: מהלך הניתוח

כעת נפרט על ההליך הניתוחי המתרחש במהלך הניתוח. מטרתו של הניתוח הוא להצר את נפחה של הקיבה ולהפוך אותה לצרה יותר. כדי לעשות זאת, משתמשים בטבעת מתכווננת ומציבים אותה בחלקה העליון של הקיבה. לאחר הניתוח מגדילים את היקף הטבעת ומאפשרים לקיבה להיות גדולה מעט יותר. הגדלת הטבעת אינה מתבצעת תחת הרדמה, אלא בהזלפת נוזל ייעודי. בסופו של דבר, הטבעת המותקנת יוצרת תחושה של שובע, מורידה באופן משמעותי מאוד את צריכת המזון ומביאה לתוצאה המיוחלת – הרזיה.

השלב השישי והאחרון: החלמה

ההחלמה מהניתוח אורכת כחודש, במהלכו תידרשו להיכנס למשטר דיאטה קפדני ולהתרגל לשינוי אורח החיים. בסופו של דבר, ככל שמטופל נשמע להוראות הצוות הרפואי וממלא אחריהם באדיקות – כך סיכויי ההצלחה של הניתוח גבוהים הרבה יותר. בתחילה תתבקשו להקפיד על שתיה מרובה, בהמשך תוכלו להוסיף מעדני חלב ויוגורט ובהמשך תוכלו לעבור לתזונה הכוללת אוכל רך. לאט לאט תוכלו לחזור לאכילה רגילה, אך הקפידו להישמע לגופכם ולזהות מתי אתם מרגישים שובע.

הצלחתו של ניתוח קיצור קיבה תלויה רבות גם בכם – הקפידו להישמע להוראות הצוות הרפואי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button