כללי

הריון בריא עם חומצה פולית

עכשיו כשאת עומדת להיות אחראית על בריאותו של אדם נוסף, סביר להניח שאת מתייחסת באופן רציני יותר לבריאות ולתזונה שלך. אם את מעשנת, עכשיו יהיה זמן מצוין להפסיק, את בקבוקי האלכוהול ניתן לאפסן למשך הזמן הקרוב, המנוחה והשינה מקבלות חשיבות נוספת וכך גם הפעילות הגופנית (המתונה). תזונה נכונה משמעותית ביותר גם היא להתפתחותו התקינה של העובר, ומובן שמומלץ לחקור על הנושא ולבצע התאמות תזונתיות בהרגלי האכילה, כך שהעובר יקבל את כל הנחוץ לו.

על מנת להבטיח זאת, ישנה חשיבות גבוהה לנטילת תוספים תזונתיים במהלך ההריון. אחד מתוספי התזונה החשובים ביותר הוא חומצה פולית, הניתנת לרכישה בבתי במרקחת ללא מרשם רופא. סביר להניח ששמעתם רבות על החומצה המפורסמת, אז מהי החומצה הפולית, מדוע היא כה מהותית להתפתחות העובר וכיצד מומלץ לנטול אותה?

חומצה פולית, הנקראת גם ויטמין B9, מקבוצת ויטמיני B, מצויה באופן טבעי במזון שלנו, לדוגמא בשעועית, בעלים ירוקים כהים, בדגנים מלאים, כרוב ניצנים, אספרגוס, תפוזים ועוד. לחומצה הפולית מספר תפקידים חשוב לתפקוד הגופני – היא מסייעת להיווצרות וגדילה של תאים חדשים (מכאן גם חשיבותה לתקופת ההריון), ליצירת כדוריות דם אדומות ולמניעת אנמיה, לתיקון של דנ"א ורנ"א, למניעת אובדן שמיעה עם הגיל ועוד. החומצה הפולית גם מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ, מחלות לב, סוגי סרטן שונים ועוד. בנוסף, נטילה רציפה של החומצה הפולית לאורך כל תקופת הפיריון (גיל 20-50) מומלצת ביותר, ונטילתה כשלושה חודשים לפני ההריון המתוכנן יכולה להיות קריטית ולהפחית בעד כ-70% מסך המומים המולדים במוח ובתעלה העצבית של הולד.

לאחר שהבנו מהי חומצה זו ועד כמה היא הכרחית לקיום בריא של הגוף ולהתפתחות העובר, מגיעה השאלה – כיצד מומלץ לצרוך אותה? אמנם, ניתן למצוא את החומצה הפולית בירקות ופירות מסויימים, אך הבעיה היא שלרוב איננו אוכלים את המאכלים הללו בכמויות מספקות, וגם אם כן – בדרך כלל מדובר במינונים שאינם גבוהים דיים, כאשר את מרבית החומצה הפולית שהם מכילים גופנו אינו יכול לספוג.

חומצה פולית של סופהרב חוסכת רבות מהבעיות הללו, עם החומצה הפולית באיכות המעולה של סופהרב נוכל להיות בטוחים שאנו מקבלים בדיוק את מה שאנו צריכים, בכמות המומלצת ביותר. חומצה פולית של סופהרב מורכבת מחומצה פולית טבעית וקלה, בטבליות נוחות לבליעה, בתרכובת שגופנו יכול לספוג ולנצל באופן אופטימלי ובמינון המומלץ לפי מחקריהם העדכניים של ארגוני הבריאות העולמיים.

בין אם אתם מעוניינים לנטול חומצה פולית לקראת או במהלך הריון, או על מנת לשמור על תפקוד בריא ותקין של הגוף כחלק מאורח חיים בריא ומאוזן, עם חומצה פולית של סופהרב תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם מקבלים את כל מה שאתם צריכים, בדיוק במינון הנכון.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button