יופי וטיפוח הגוף

לייזר להורדות שיערות – תהליך וסיכונים

השימוש במכשיר לייזר להורדת שיערות טיפול פופולרי ויעיל במיוחד, שמטרתו היא לגרום לנשים ולגברים ליהנות מאורח חיים נעים יותר, פשוט יותר ו… חלק יותר! כיצד מתבצע התהליך ומהם הסיכונים הכרוכים בו?

מאחורי הקלעים של מכשיר הלייזר

תהליך הורדת השיערות מתרחש באמצעות קרן לייזר ממוקדת ורבת עוצמה המוקרנת על פני האיזור המטופל וחודרת אל תוך העור, אל זקיק השערה. העיכוב המשמעותי בצמיחתה של השערה מחדש מתרחש הודות לחום הרב שמייצרת קרן הלייזר, כשבסופו של דבר המטרה היא להסיר את השיער לצמיתות.

מהלך הטיפול

טיפול הסרת שיער בלייזר נחשב לטיפול אפקטיבי המסייע להאט את צמיחת השערה ובהמשך, על אף שייתכן וידרשו טיפולים חוזרים, למנוע את צמיחתה לחלוטין. במהלך הטיפול, מכשיר הלייזר מוצמד אל האיזור המבוקש ובאמצעות קרן הלייזר והחום המופק ממנה, זקיק השערה המבוקש ניזוק וקצב הצמיחה של השערה קטן משמעותית.

קרן הלייזר מייצרת חום גבוה, ולכן בטיפולים הראשונים יחל הטיפול בעוצמה נמוכה יחסית. כך תיבחן תגובת המטופל ותיבדק האפקטיביות על עורו. לאחר מכן ניתן להעלות את עוצמת החום, כשתחושות כמו עקצוץ קל או מעין תחושת צביטה הן לחלוטין אפשריות.

על אף שמדובר בהליך מסודר, קשה לנבא מראש כמה זמן הוא יארוך. הדבר תלוי במידה רבה בתגובת המטופל ובגודל השטח המבוקש – ככל שהוא גדול יותר, כך הטיפול יארך זמן רב יותר.

סיכונים ותופעות לוואי

במהלך השעות שלאחר הטיפול בלייזר, יתכנו תופעות לוואי הנעות בין גירוי קל, תחושת צריבה או כוויה. במקרים כאלה כדאי לאלחש את המקום ולהרגיע אותו על ידי קירור בקרח או שימוש במשחה מרגיעה. תופעות לוואי נוספות הן קילוף של העור או אדמומיות שלא חולפת.

במקרים בהם תופעות הלוואי אינן חולפות ואין הטבה במצב, חשוב מאוד לגשת למכון המטפל ולבצע ביקורת רפואית.

במקרים נדירים מאוד, ישנו סיכון לצמיחה מוגברת של השיערות. במקרה כזה, כנראה שמדובר בשימוש לא נכון בציוד או בטיפול על ידי מכונים לא מנוסים. על אף שמדובר במקרים נדירים בהם צומחות שיערות במקום שתקרה הפעולה ההפוכה – אל תהססו. אם אתם חווים זאת, הפסיקו את הטיפול מיד והיוועצו ברופא מומחה על המשך צעדיכם.

חשוב לזכור כי בעת טיפול נכון הנעשה על ידי מכון מורשה ומקצועי – לא אמורות להיות תופעות לוואי מרחיקות לכת. יחד עם זאת, יש לא מעט אחריות המוטלת גם על המטופל. כדי להימנע מהיווצרות של כוויות, למשל, חשוב להישמע להוראות המטפל ולהימנע מחשיפה לשמש. כשקרני השמש פוגעות באיזורים חשופים שעברו טיפול בלייזר – הדבר עשוי להיות לא נעים, ואף להגיע לתוצאות מרחיקות לכת.

אין ספק כי הורדת שיערות בלייזר היא בשורה של ממש לנשים וגברים רבים, התורמת לאיכות החיים ולתחושה הטובה. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר והישמעו להוראות הצוות המטפל – ותיהנו מתוצאה מקסימלית לאורך זמן.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button