בריאות

דרכי טיפול – שעורה בעיניים

אתם קמים בבוקר, והעין אדומה, נפוחה ומגרדת. שעורה היא מצב נפוץ והרבה אנשים סובלים ממנה, אך בוודאי תשמחו לדעת שהיא לא מדבקת ובדרך כלל אינה מסוכנת. ובכל זאת, זה מצב מאוד לא נעים ולכן כדאי לדעת איך אפשר לטפל ולהקל על הסבל.

מהי שעורה?

סביב העפעפיים יש בלוטות שומן, שמגנות על העיניים. לפעמים הבלוטות האלו יכולות להיסתם, וכאשר זה קורה חיידקים יכולים להצטבר בתוך הבלוטה ולגרום לדלקת. הדלקת והצטברות המוגלה הם בעצם הסימנים שאנחנו רואים ומרגישים – הבליטה הנפוחה, הכאב והאודם.

למה זה קורה?

בדרך כלל חסימה של בלוטות השומן מתרחשת בגלל פגיעה בתפקוד התקין שלהן. המצב הזה יכול להתרחש בגלל סיבות שונות, למשל בגלל מחלות עור שונות. גם חוסר הקפדה על היגיינה יכולים להעלות את הסיכון להתפתחות של שעורה.

איך מאבחנים?

לפני שנסביר כיצד אפשר לטפל ולהקל, חשוב קודם כל לאבחן שבאמת מדובר בשעורה. כאמור, זהו מצב נפוץ מאוד ולא מסוכן בפני עצמו. אך בכל זאת חשוב שרופא העיניים יבדוק אתכם, ויוודא שלא מדובר בבעיה אחרת למשל כמו הרפס.

אחרי שיש בידינו אבחנה, אפשר להתחיל לטפל.

טיפול אנטיביוטי

מאחר והגורם לדלקת הוא הצטברות של חיידקים, בדרך כלל יש צורך בטיפול אנטיביוטי מקומי. רופא העיניים ייתן לכם מרשם למשחת עיניים המכילה אנטיביוטיקה, אותה יש למרוח סביב השעורה במשך מספר ימים. לעיתים נדירות המשחה האנטיביוטית לא מספיקה, ויש צורך בטיפול חזק יותר על ידי כדורים, אך זה משהו שרופא העיניים ידע להדריך אתכם. אם המצב מחמיר למרות האנטיביוטיקה או שאינו חולף לאחר מספר ימים, חזרו בהקדם לרופא כדי להיבדק ולהעריך את המצב מחדש.

קומפרסים

תרופת סבתא מוכרת, שמומלצת גם על ידי רופאים, היא לעשות קומפרסים מספר פעמים ביום. אפשר לעשות קומפרס רק עם מים חמים, ואפשר לעשות זאת גם עם חליטה של תה. החום מעודד את זרימת הדם באזור, מסייע לניקוז הבלוטה ומקל על הכאבים. בעלי התה יש מרכיבים שונים כמו טאנין שמסייעים לכך אף יותר.

אך כאשר עושים קומפרסים חשוב להקפיד על כמה כללים בסיסיים, כדי לא להחמיר את המצב. בראש ובראשונה חשוב לשטוף את הידיים היטב, ולהשתמש רק בצמר גפן או מגבת נקיים, כדי לא לגרום לזיהום נוסף בעין. המים צריכים להיות חמים, אך לא חמים מדי כדי לא לגרום לכוויה כמובן. כאשר מכינים את חליטת התה, צריך להשתמש בתיון או לסנן את הנוזל, מאחר ועלי התה יכולים גם הם לגרום לזיהום בעין.

להקדים תרופה למכה

עבור רוב האנשים שעורה היא דבר שקורה פעמים בודדות במהלך חייהם, וזה אומנם לא נעים אך חולף. אך יש אנשים שנוטים לסבול משעורה פעמים רבות, ועבורם כדאי לפנות לרופא העיניים ולהתייעץ ולבדוק מה אפשר לעשות כדי למנוע את המקרים הבאים, או לפחות להפחית אותם.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button