כללי

למה כדאי לכם להכין כרובית בתנור

אם עד היום לא יצא לכם להכין כרובית בתנור, אחרי שתקראו את הכתבה הבאה אתם תרוצו להכין. כרובית היא אחד מן הירקות הבריאים והמסייעים ביותר לגוף האדם. בודדים מאתנו יודעים אך בשר הירק שאנחנו אוכלים הוא התפרחת שלו.

במנה אחת של הירק יש 77 אחוז מכמות ויטמין הסי המומלצת ליום, הוא מסייע למניעת סרטן ודלקות, הוא מחזק את המערכת החיסונית וזה אחלה של ירק לאנשים שעושים דיאטה. הרי לכם כל היתרונות הבריאותיים של כרובית בתנור:

1. מה יש בתוך הכרובית? וואו, מה לא… היא כוללת כמויות רבות של סיבים תזונתיים, חומצה פולית, כל מיני ויטמינים, אנטיאוקסידנטים וכן מגוון רחב של פיטוכימיקלים שניתן למצוא בכל משפחת המצליבים (צנון, ברוקולי, כרוב וכו'). הפיטוכימיקלים חשובים מאוד בשביל הבריאות של הגוף והם יכולים לסייע למניעה אפשרית של סרטן.
מה אין בכרובית? למרבה השמחה, אין בה כמעט שומנים ופחמימות, בעוד שהיא משביעה מאוד כשאוכלים אותה. מכאן שמדובר במאכל מומלץ מאוד עבור שומרי המשקל.

2. שמירה על בריאות הלב – הכרובית מכילה כימיקל שיש לו השפעה רבה על בריאות הלב ומערכת הדם. לעתים הכרובית מסוגלת ממש לתקן נזק שכבר נגרם לכלי הדם ולא רק למנוע אותו.

3. הפחתה של רמות הכולסטרול – הכמות הרבה של הסיבים שיש בכרובית גורמת לה להיות כלי נפלא לשיפור מדדי הכולסטרול בדם. אכילה של כרובית מפחיתה את רמות הכולסטרול הרע המצטבר בעורקים ושומרת על רמה נמוכה שלו גם עתידית.

4. חיזוק המערכת החיסונית – הכרובית עשירה באנטיאוקסידנטים ועל כן היא עוזרת לתחזק, לבנות ולשמר את המערכת החיסונית במלוא חוזקה ועמידותה.

5. מעולה לנשים בהיריון – הכרובית מכילה שפע של ויטמינים (A, B, C) וגם חומצה פולית. כל אלו תורמים לבנייה של התאים. זו תכונה שהופכת את הכרובית למזון מומלץ מאוד לנשים בהיריון לטובת צמיחה בריאה של העובר.

6. מצוין לאנשים בגיל הזהב – אחד מן המזונות המומלצים ביותר לבני גיל הזהב היא הכרובית. בגיל הזהב רבים סובלים מדלדול עצם ומבריחת סידן. בדומה למוצרי חלב, הכרובית עשירה בהמון סידן שבונה עצמות ושיניים חזקות וגם מסייע לתקינות המסרים העצביים.

7. מניעת סרטן – בדומה לירקות נוספים ממשפחת המצליבים גם הכרובית עשירה בפיטוכימיקלים שעושים דברים מדהימים בגוף – תיקון טעויות בשכפול הדנ"א למשל. מה הכוונה? הם מתקנים את הפגמים שמובילים לבסוף להתפרצות של מחלת הסרטן.

8. יורדים במשקל – לא תאמינו אבל כוס אחת של פרחי כרובית מכילה 30 קלוריות בלבד. זהו, זה הכול! מדובר בכמות ממש קטנה ביחס לגודל של המנה. הכרובית היא גם חסרת עמילן – זה אומר שניתן לאכול מנה שלמה ללא נקיפות מצפון. גם התכולה הגבוהה של ויטמין סי מסייעת לשריפת שומן.

בתיאבון!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button