כללי

מהם התסמינים של התקף לב?

התקף לב הוא מצב שכיח יחסית באוכלוסייה, ובכל זאת רבים אינם מכירים את התסמינים האופיינים למצב זה. התקף לב עלול להתרחש כאשר קריש דם גורם לחסימה של עורק כלילי, ולפגיעה באספקת הדם. קיימים כמובן גורמי סיכון כגון היסטוריה משפחתית, רמות גבוהות של כולוסטרול רע, סוכרת ושומנים בדם וחוסר בפעילות גופנית. על פי המיתוס, הסובלים מהתקפי לב הם גברים, אך למעשה גם נשים עלולות ללקות בהתקף לב, וכאן המקום לציין כי התסמינים המקדימים את התקף הלב אצל גברים יהיו שונים מהתסמינים האופיינים אצל נשים.

כאבים בבית החזה

אחד הסימפטומים המוכרים ביותר הוא כמובן תחושה של כאב חזק או של לחץ בבית החזה. לעתים מדובר אפילו בתחושת כאב צורב. תחושת הכאב הזאת נמשכת בדרך כלל זמן מה, לעתים אפילו מעל לרבע שעה, והיא יכולה להופיע בפתאומיות או באופן הדרגתי. הכאב שחש האדם אינו חולף גפ לאחר מנוחה, ובמקרים רבים הכאב יקרין גם אזורים אחרים בגוף כגון הגב, הצוואר, הידיים והכתפיים. חשוב לשים לב כי זהו אומנם סימפטום קלאסי האופייני בעיקר לגברים, אך גם כמחצית מהנשים החוות התקף לב יחושו אותו. על כן, גם נשים החשות כאב מסוג זה חייבות לפנות בדחיפות לקבלת סיוע רפואי.

השפעה על מצב הגוף בכללותו

הלב הוא איבר מרכזי בגוף האדם המאפשר את המשך פעילותן של מערכות הגוף. מכיוון שכך, ייתכן בהחלט כי בעת התקף לב, או בסמוך לו יופיעו תסמינים גופניים כלליים, העלולים להעיד על התקף לב קרב. האדם עלול למשל לסבול מבצקות ומהנפיחות באזור הרגלים. יש לשים לב כי כמדובר בהתקפי לב, הבצקות נוטות להופיע בשתי הרגליים. ישנם גם סימפטומים כלליים, שבדרך כלל לא נהוג לשייך אותם למצבים של התקפי לב. בין סימפטומים אלו ניתן למשל למנות תחושת עייפות קיצונית המופיעה לעתים אף מספר שבועות לפני התקף הלב. זוהי אינה עייפות רגילה, אלא עייפות המתישה את הגוף והמקשה על ביצוע פעולות יומיום כגון הליכה. סימפטומים כלליים נוספים נוגעים גם למערכת העיכול של הגוף. אומנם כולנו סובלים מדי פעם מבעיות אלו ואחרות בקיבה, אך בחילות קשות, הקאות וצרבות קיצוניות עלולות להיות סימן מבשר להתקף לב, במיוחד בקרב נשים. סימנים נוספים העלולים להדליק נורות אזהרה הם חוסר שינה, שיעול טורדני, הזעה, סחרחורת ותחושה בלתי מוסברת של חרדה.

תסמינים של התקף לב בקרב נשים

הביולוגיה הנשית שונה כאמור מזו הגברית, ולכן מלבד התסמינים הטיפוסיים של התקף לב, קיימים גם תסמינים אחרים האופיניים לנשים. הזכרנו בסעיף הקודם את ההשפעה האפשרית על מערכת העיכול, ונזכיר כעת מספר סימני היכר אחרים. נשים העומדות לחוות התקף לב יחושו לעתים בחוסר נוחות באזור הכתפיים והצוואר, ולעתים גם בבטן העליונה ובחלק העליון של הגב. הן ייטו יותר לחוש סחרחורת ולסבול מהזעה ומקוצר נשימה, כמו גם מתחושה של עייפות יוצאת דופן. תסמינים אלו מקושרים פעמים רבות עם מצב נפשי או עם תחושות לחץ אחרות, ועל כן נשים רבות אינן פונות לטיפול או שאינן זוכות לקבל את הטיפול המתאים.

כפי שניתן לראות מהסקירה שלעיל, התקף לב מלווה לעתים קרובות בתסמינים רבים ובלתי ספציפיים. על כן, חשובים להיות ערים למצבו של הגוף, ובמקרים שבהם חשד להתקף לב, אין להשתהות בהפנייה לקבלת טיפול רפואי.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button