יופי וטיפוח הגוף

בוטוקס – מה זה ומי זקוק לזה?

כבר יותר מ- 35 שנים חלפו מהיום בו הבוטוקס נכנס אל חיינו – וכבש אותם בסערה. במה מדובר, מהי הסערה הגדולה סביבו ולמי הוא מיועד? על זאת ועוד – במאמר שלפניכם.

בוטוקס – התורה על רגל אחת

בוטוקס הוא למעשה חומר טבעי, חלבון, המיוצר על ידי חיידק. כשמזריקים אותו אל השריר, הוא חוסם את שחרור החומר הגורם לגירוי עצבי. השריר, שכעת בזכות החומר אינו מקבל עוד את הגירוי – מתחיל להתכווץ.

התהליך הוא לא כירורגי, ולמעשה בסופו של דבר הוא גורם, בטיפול פשוט, לטשטוש והעלמת קמטים. יחד עם זאת, כדי לשמור על התוצאה, יש לחדש את הזרקות הבוטוקס כל ארבעה עד שישה חודשים.

אילו טיפולי בוטוקס נפוצים קיימים?

טיפולי הבוטוקס יעילים במיוחד לאיזור העליון של הפנים ולקמטי ההבעה שבו – סביב העיניים, בין הגבות ובמצח. יחד עם זאת, טיפולי הבוטוקס יעילים – בעזרת סיוע של רופא מומחה – גם לטיפול בקמטים המצויים בחלק התחתון של הפנים, כמו סביב הפה ובצוואר. שימו לב שכדי לא לפגוע בשרירי הדיבור ויכולת הלעיסה, מוזרקת כמות קטנה מאוד של החומר והרופא המומחה עושה זאת בזהירות רבה ובדיוק מקסימלי.

לצד העלמת קמטים, הבוטוקס משמש גם לעיצוב הפנים לפי הסגנון והרצון. כך למשל נעשים טיפולי הרמת גבות, סנטר, עיצוב קו הלסת והצוואר, עיצוב העיניים וגם פתירת בעיות של חוסר סימטריה בפנים.

למי הטיפול מיועד?

באופן כללי ניתן לומר כי כל איש או אישה המרגישים שהטיפולים יסייעו להם להיראות ולהרגיש צעירים או יפים יותר – יכולים להתחיל את הטיפול בבוטוקס. הממוצע כיום עומד על גיל 35, לערך, לתחילת הטיפול. במקרים בהם הגנטיקה לא הולכת לטובת המטופל ובגיל יחסית צעיר מתחילים להופיע חריצים בפנים, קמטי הבעה ומורגשת נפילה – אפשר להתחיל את הטיפול גם לפני.

הטיפול מתאים לכל אחד, מלבד אנשים המקבלים מסיבות שונות תרופות המכילות סטרואידים או מי שסובל ממחלות עור. בנוסף, נשים המגיעות לגיל 65 (ומעלה), בייחוד נשים שלא עברו טיפולים מהסגנון הזה כלל – לא יוכלו להתחיל בטיפול, כיוון שהעור שלהן נעשה דק ושקוף ככל שחולפות השנים והצניחה נעשית משמעותית. במקרים כאלו, אין ברירה אלא לבחור בניתוח למתיחת פנים.

האם יש לבוטוקס שימושים נוספים?

למעשה, מקורו של הפיתוח כלל לא החל בתחום הקוסמטי אלא בתחום הרפואי הטהור. בתחילה שימש הבוטוקס למניעת התכווצויות שרירים בקרב מי שסובל משיתוק מוחין. כמו כן, הוא ידוע כמקל על הזעת יתר ועל מיגרנות.

בטרם תפנו להתחיל בטיפול בוטוקס על גווניו השונים – חשוב להתייעץ עם רופא מומחה בתחום, שיוכל לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת על בסיס מצבכם הרפואי, מצב הפנים שלכם, רגישויות מיוחדות ועוד, כדי להבטיח שהטיפול יהיה הטוב והיעיל ביותר שאפשר ושתוכלו לראות תוצאות משמחות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button