בריאותכושר גופני

מתי האימון יותר אפקטיבי? בבוקר או בערב?

רבים מאיתנו רוצים לשמור על שגרת כושר קבועה, להתאמן בסוגים שונים של ספורט ולספק לגוף את הכוח שהוא זקוק לשם ביצוע הפעולות הללו. אחד הדברים שהוכחו כשומרים על שגרת הספורט לה אנו מייחלים, היא קביעת שעות התעמלות קבועות במהלך השבוע. ממש כמו חוג, שיעור, קורס וכל דבר אחר שאנו יודעים ומוכנים לקראתו, גם אימון ספורטיבי יהיה יעיל יותר אם נייחד לו שעות קבועות במהלך השבוע. ומכאן, השאלה הנשאלת היא – מתי כדאי שהשעות הללו יהיו? מתי האימון אפקטיבי יותר? בבוקר או בערב? הנה כמה נתונים שכדאי שתקחו בחשבון כדי להכריע בסוגיה.

  1. ביצוע אימונים איכותיים משפיע על השינה

אימונים בדופק גבוה מעלים את רמת ההורמון הקטבולי (הקורטיזול) והורמונים נוספים, מה שעשוי להשפיע על איכות השינה ולגרום לנו להיות עירניים יותר. מאידך, בשעות הבוקר רמת הקורטיזול בגוף גבוהה, וגם זה מהווה שיקול האם לבחור לעשות את האימון בבוקר – על פי הנתון הזה, נראה שהשעות היעילות ביותר לאימון כושר הם שעות הצהרים או אחר הצהרים.

  1. לא משנה מתי – אל תוותרו על שתיה

אם חלף יום שלם מבלי ששתיתם מספיק מים במהלכו ואתם ניגשים לביצוע פעילות גופנית בשעות הערב – יהיו לכך השלכות על איכות האימון, על האנרגיה שתהיה לכם וגם על האופן בו תרגישו אחריו. גם בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר צום של לילה שלם, חסרים בגוף נוזלים. לכן, לא משנה אם תבחרו לערוך את האימון בבוקר או בלילה – חשוב להגיע אליו אחרי ששתינו מספיק מים והחזרנו נוזלים לגוף.

  1. מתי אתם עירניים יותר?

אין זה סוד שיש אנשים עבורם הבוקר הוא סיוט עייף ומתמשך, ואחרים שבבוקר מרגישים עירניים להפליא. לעומתם, ישנם אנשים שבלילה מתעוררים לחיים, ואחרים שרק מחכים שהשמש תלך לישון כדי שהם יוכלו לעשות זאת גם. אם אתם טיפוסים של בוקר – אזי יהיה לכם קל ופשוט יותר לגשת לאימון בשעות הבוקר, ולהיפך, לטיפוסים ליליים יהיה קל יותר לדחות את האימון לשעות הפנאי – שעות הערב והלילה. ככל שהדבר מאפשר לכם – בחרו בפעילות גופנית בזמן בו אתם תרגישו בנוח יותר.

  1. בבוקר הגוף עדיין לא מוכן

בשעות השינה בלילה, אנו מצוים במצב מאוזן ולפיכך קטן הלחץ של כוח המשיכה על עמוד השדרה, מה שגורם להעלאת כמות הנוזלים בדיסק שבעמוד השדרה. בשעות הבוקר, כשאנו מתעוררים, יש בדיסק את כמות הנוזלים הגבוהה ביותר, מה שגורם להעלאת הלחץ בדיסק, להקשחתו, להורדת יכולתו לבלום זעזועים ולהפחתת טווח התנועה. לכן, אם בחרתם לערוך אימון בשעות הבוקר – עשו זאת רק לאחר שעבר מספיק זמן מרגע הקימה ולאחר שערכתם חימום מתאים לסוג הפעילות בה בחרתם.

אם כן, מתי כדאי לערוך פעילות גופנית? נראה שאין תשובה חד משמעית לסוגיה הזו, וכי הדבר תלוי מאוד באופן בו אנו מגיעים לפעילות, באורח חיינו ובזמן בו אנו ערניים יותר. בהצלחה!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button