כללי

קנאביס רפואי – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות הופך הקנאביס הרפואי לאחד מהפתרונות המועדפים עבור חולים שקצו בתרופות או כדורים לשיכוך כאבים. עבורם, הקנאביס הרפואי הוא בבחינת הצלה של ממש ולעתים משמש אפילו כדרך טיפול בסימפטומים שונים. הנה כל מה שצריך לדעת על הפרח המרגיע.

מה זה קנאביס רפואי?

בין אם אתם מכנים אותו כ"גראס רפואי", "מריחאונה רפואית" או אפילו "מריפואנה" – קנאביס רפואי הוא למעשה מיצוי של צמח הקנאביס בצורות שונות.

הקנאביס מחולק לשני זנים עיקריים, שלכל אחד מהם זמן גידול שונה, השפעה אחרת וזמני שימוש אחרים – הראשון נקרא אינדיקה והשני סאטיבה. מתוך שני הזנים הללו, ישנם מעל 90 תתי זנים הנגזרים מהם (רק בישראל), המגודלים על ידי שמונת חברות גידול המורשות לגידול קנאביס רפואי – כל חברה אחראית על גידולם של כ- 12 זנים.

כל אחד מהזנים משמש לצרכים אחרים, מכיל כמויות שונות של רכיבים פעילים וההתאמה לאדם הצורך את הקנאביס הרפואי נעשית באופן מדויק בהתאם לצורך.

מה ההבדל בין קנאביס לקנאביס רפואי?

למעשה מדובר באותו ה"מוצר" בדיוק, אך עם הגבלות שונות:

  • ללא ההתוויה הרפואית, אסור לשווק או לגדל את קנאביס באופן עצמאי
  • הרשות לניהול סוגיית הקנאביס בארץ היא "היחידה לקנאביס רפואי" הפועלת תחת משרד הבריאות. היא הגוף היחיד המורשה לאשר ולהעניק נתינת קנאביס רפואי למי שזקוק לכך (מלבד חולי סרטן, המקבלים את האישור מהרופא המטפל במחלקה).
  • כדי לגדל קנאביס, יש צורך לעמוד תחת תנאי גידול מחמירים של משרד הבריאות, ולקבל היתר רשמי מהמשרד לגידול. חברות הגידול עובדות תחת פיקוח מתמיד ועומדות בכל הקריטריונים של ספקי הקנאביס הרפואי בארץ.
  • חלק מהקריטריונים לגידול מתייחסים לגידול ללא שימוש בחומרי הדברה, עבודה עם תווי תקן, חממות המצוידות בבקרת איכות ועוד.

אילו מחלות מזכות בשימוש בקנאביס רפואי?

הרשימה הבאה היא רשימה של מחלות או סימפטומים המוכרים על ידי משרד הבריאות ככאלה שמאפשרים קבלת רשיון לשימוש בקנאביס רפואי. אין ספק שיש עוד מגוון רחב של מחלות שניתן להקל באמצעות השימוש, אך הן עדיין לא אושרו באופן רשמי. הנה רשימת החולאים המזכים ברשיון שימוש:

– פרקינסון

– סרטן

– טרשת נפוצה

– פוסט טראומה

– איידס

– קרוהן, קוליטיס

– אפילפסיה

– טורט

– ילדים הלוקים באוטיזם

כיצד מקבלים רשיון לשימוש בקנאביס רפואי?

המדריך העונה לשם "הוצאת רשיון לקנאביס רפואי" יענה על כל שאלותיכם בנושא ויסייע לכם להבין האם אתם עומדים בקריטריונים. לאחר מכן תצטרכו לגשת אל אחד הרופאים המוסמכים לקבל החלטה בנושא, או לרופא המשפחה להמשך טיפול. בסופו של דבר ישנה עדיפות לגשת לרופא שהוסמך לטפל בנושאים אלו, אך גם דרך רופאים אחרים המכירים את התחום – תוכלו לקבל סיוע.

הקנאביס נועד לטפל במגוון רחב של מחלות ולהקל על תסמינים רבים – אין סיבה לסבול אם אתם עומדים בקריטריונים לקבלתו.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button