ילדים

לקראת פורים: תחפושות שעלולות להזיק לכם

ההכנות הקדחתניות לקראת החג הכי שמח בשנה בעיצומן – הממתקים נקנו, משלוחי מנות נעטפו, מחשבות על התחפושת המושלמת כבר קרמו עור וגידים והחג לגמרי יכול להגיע. רגע לפני שאתם מתהדרים בתחפושת נוצצת, אנחנו כאן כדי לקלקל את השמחה – אבל רק מתוך דאגה. לקראת חג הפורים, יש לא מעט תחפושות העשויות מחומרים שעלולים להזיק לכם. באיזה אופן התחפושות מזיקות ומה עושים במקרה של, חלילה, פגיעה? הנה מדריך בסגנון "הקדם רפואה למכה".

תחפושות דליקות

המניעה: אחד הדברים המלחיצים ביותר בכל הנוגע לתחפושת ולבטיחות, היא העובדה שהיא עשויה מחומרים דליקים. העובדה הזאת בשילוב העובדה שילדים רבים נוהגים להשתמש בקפצונים ושאר חומרים דליקים בחג הפורים, גורמת לתחפושת הדליקה ממילא  – להיות בטווח פגיעה של ממש.

אם אתם מכינים את התחפושת בבית, ממליץ משרד התקנים שלא להכין את התחפושת ממרכיבים דליקים (נייר, בדי ויסקוזה, חומרים פלטסטיים, נוצות, צמר גפן ועוד). אנחנו יודעים כמה זה יכול להעשיר את התחפושת שלכם – אך אחרי הכל, מדובר בעניין מסכן חיים של ממש.

חשוב שלא לעמוד ליד מקור אש מסוגים שונים כשאתם עם התחפושת (תנור, סיגריות ועוד) כיוון שהיא נוחה להידלק ותעשה זאת בקלות. בנוסף, נסו לחפש תחפושות המסומנות בתו תקן בטיחותי, ולא לכבס את התחפושת באופן עצמאי לאחר החג, אלא להעדיף לשלוח אותה לניקוי יבש. באופן זה יפחת הסיכוי לפגוע בעמידות התחפושת לאש.

הטיפול: במקרה של תחפושת שנדלקה באש, המלצות מד"א לטיפול הם להשכיב את הנפגע, לכבות את האש בעזרת כמות מים גדולה או גלגלו בעפר או בחול, או להחניק את האש באמצעות שימוש בשמיכה רטובה (ללא כיסוי הראש, מחשש לחנק).

תחפושות הגורמות לאלרגיה

המניעה: שוק התחפושות, ברובו, מיוצר מחומרים זולים וסינטטיים, שלא נועדו להחזיק מעמד לאורך שנים ובשל כך הם נחשבים לאיכותיים פחות. בטרם תבחרו את התחפושת המיועדת (ולא משנה כמה הילדים מנדנדים לכם שהם מצאו את תחפושת חלומותיהם) – בדקו את הרכב הבד וודאו שהילד שלכם לא אלרגי אליו. תחפושות רבות עלולות לגרום לגירוי ולהופעת תופעות של אלרגיה. כדאי לחסוך את התופעה הלא נעימה ולבחור בתחפושת העשויה מבד נעים, שתהיה מהנה ללבישה גם בטווח הקצר וגם לא מזיקה בטווח הארוך.

הטיפול: ניתן להשתמש בלבוש תחתון מתחת לתחפושת כדי למנוע את התגובה האלרגית ובכך הבגד לא יבוא במגע ישיר עם הבד. במקרה של התפתחות תגובה אלרגית, יש להשתמש במשחות מתאימות ולפנות לקבלת טיפול רפואי.

תחפושות לוחצות

בין אם מדובר בתינוק בן יומו, ילד או מבוגר – כדאי להימנע משימוש בתחפושת הלוחצת על הגוף ולא מאפשרת לו לנשום.

הטיפול: יש לשים לב שהתחפושת כוללת פתחי אוורור  (במקרה שמדובר במסכה, למשל), שהיא תואמת את מידתו של הילד והיא נוחה לו.

חג הפורים הוא חג שמח במיוחד – דאגו לשמור על עצמכם ועל ילדכם משימוש לא נכון בתחפושות, ותהנו ממנו אפילו יותר!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button