כללי

מדרסים לרגליים – מי זקוק ולמה זה עוזר?

השימוש במדרסים הופך להיות נפוץ יותר ויותר, ובגלל שמדרסים איכותיים גם עולים כסף רב, כדאי שנעשה קצת סדר ונבין מי באמת זקוק למדרסים.

מי זקוק למדרסים?

יש מספר קבוצות של אנשים אשר ירוויחו משימוש במדרסים, מסיבות מעט שונות. תחילה חשוב להבין כי כפות הרגליים שלנו חשובות מאוד ליציבה של כל הגוף. כאשר יש עיוות בכף הרגל הוא יכול לגרום לכאבים בכף הרגל ולהקשות על ההליכה, אבל הוא גם יכול לגרום לכאבים בברכיים ובגב. כן כן, קראתם נכון, כאשר יש עיוות בכף הרגל הוא יכול להשפיע על חלקים הרבה יותר נרחבים.
לכן בראש ובראשונה מדרסים יכולים להועיל לאנשים אשר סובלים מכאבים בכפות הרגליים מסיבות שונות. כאשר יש כאבי ברכיים, גב וכו'- חשוב שהרופא יבדוק האם הגורמים לכך יכולים להיות קשורים גם לכפות הרגליים, ובמקרה כזה יכול להיות שמדרסים יסייעו גם כן. עבור אנשים אשר סובלים מדפורמציה בכף הרגל, למשל כמו פלטפוס או הולואופוט. הדפורמציה בעצמה יכולה לגרום לכאבים וקושי בהליכה, אך גם במידה ואין כאב- יכול להיות שכדאי לשקול שימוש במדרסים כדי לשמור על צורת כף הרגל ולמנוע החמרה של המצב. זה מומלץ בעיקר לאנשים שנמצאים בקבוצות סיכון- למשל חיילים, אצנים או אנשים שהולכים ועומדים הרבה על הרגליים.

מה תפקיד המדרסים?

כולנו שמענו עליהם, כולנו יודעים איך הם נראים, וגם שאפשר לקנות מדרסים מוכנים או ללכת לחנויות מיוחדות כדי לקנות מדרסים בהתאמה אישית. אבל האם אנחנו יודעים מה הם עושים ומה התפקיד שלהם?
כפות הרגליים צריכות לשאת בעומס של כל הגוף, וכאשר יש בעיות בהליכה או שינוי בצורת כף הרגל, המשמעות היא שחלוקת המשקל לא מתבצעת בצורה אחידה ותקינה. בשל כך חשים כאב, וגם יש סיכון להחמרה של המצב. מדרס אשר הותאם בצורה נכונה מסייע מאוד לחלק את המשקל בצורה טובה יותר, ובכך בעצם להקל על העומס שמופעל על אזורים ספציפיים בכף הרגל.
אפשר להשתמש במדרסים גם כדי לתקן עיוותים בהליכה או ביציבה, שמקורם בשינויים בכף הרגל. למשל אנשים שסובלים מכך שהרגליים שלהן אינן סימטריות יוכלו להיעזר במדרסים בעובי שונה כדי לפצות על כך. ישנם מדרסים אשר יכולים לאט לאט לשנות את הזווית והמנח של אזור מסוים בכף הרגל, וכך גם לאמן את השרירים הרלוונטיים ולגרום להם לפעול בצורה תקינה ולתמוך בגוף.

איך בוחרים מדרסים?

כאמור יש בשוק מספר סוגים של מדרסים, החל ממדרסים סטנדרטיים אשר מתאימים לצורה של כף רגל ממוצעת והם יכולים לסייע כאשר יש בעיות קלות. אולם כאשר יש בעיות מורכבות יותר, יש צורך להתאים את המדרס לבעיה הרפואית. לכן מומלץ לעשות זאת בסיוע של אורתופד, אשר יוודא כי אכן מדרסים הם הפתרון היעיל, או בסיוע של פיזיותרפיסט עם התמחות בהתאמת מדרסים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button