כללי

איך מטפלים בצינון בחורף?

אתם כבר יכולים להרגיש את זה באוויר: התעטשות אחת מצטרפת לקינוח אף ושניהם יחד חוברים למדחום שמראה טמפרטורות גוף גבוהות. מבלי שאתם שמים לב – אתם טבועים כל כולכם בנגיף הלא רצוי והלא משמח הזה: ההצטננות. כל חורף מחדש (ולפעמים, לא עלינו, גם בקיץ) הוא קופץ לביקור לא קרוא והופך לנו את החיים למנוזלים מלאי רחמים עצמיים. למזלנו, הרפואה המתקדמת מסייעת לנו להתמודד גם עם הקטן שבתחלואים ולכן אין סיבה שתסבלו כל כך. הנה כמה טיפים לטיפול בצינון.

השלב הראשון: אבחנה

אם אתם מרגישים כאבי גרון, כאבי ראש, אתם מתעטשים וסובלים מחום גבוה (לא תמיד, אבל לעיתים), אף דולף וכאבים בשרירים – ככל הנראה מדובר בהצטננות. הצטננות נמשכת בדרך כלל עד שבוע, והיא מלווה בהרגשה כללית ירודה. היא די מדבקת (עוברת במגע יד, דרך הרוק או בשיעול) ובשל העובדה שמדובר בכל כך הרבה סוגי נגיפים שונים – לא מפתחים חיסון עבורה.

אז איך מטפלים בהצטננות?

למרבה הנחמה, ככל שמדובר בהצטננות – גם אם נבחר שלא לטפל בה באף דרך, סביר להניח שגם כך התסמינים המתסכלים יחלפו. אבל מאחר ואין סיבה ונסבול אפילו מעט, הנה כמה דרכים לטיפול במצטנן המתחיל:

  1. אם יש חום – אקמול ומשככי כאבים נוספים ייעודיים לתופעות ההצטננות עשויות לשפר את ההרגשה ולהוריד את החום.
  2. תרופות סבתא – אין כמו מרק עוף כדי לסייע להרגשה הטובה ולהתחזקות הגוף.
  3. מנוחה במיטה – והרבה ממנה!
  4. שתיה מרובה – כשאנחנו חולים אנחנו מאבדים יותר נוזלים, אל תוותרו על שתיית מים.
  5. נלחמים בליחה – תוכלו להיעזר בסירופ או כדורים שונים המיועדים לסלק את הליחה המצטברת בריאות (סולבקס, ריאולין, מובקס ועוד).
  6. נלחמים בנזלת – רוצים לשחרר את דרכי הנשימה? השתמשו בתרסיס "אוטריווין", בטיפות אף או בכדורים. שימו לב שלא לעבור על המינון המומלץ (שכן באופן הזוי ביותר, ייתכן ודווקא זה מה שיגרום לנזלת מרובה).
  7. נלחמים בכאב הגרון- כדי להקל על תחושת השריפה המרגיזה בגרון, ניתן להשתמש בכדורים למציצה כדוגמת "סטרפסילס" או "קלגרון", או בגרסה הטבעית: מגרגרים כוס מים + ¼ כפית אבקת סודה + כפית מלח.
  8. חולים אסמתיים או מעשנים – יזדקקו לעיתים לטיפולי אינהלציה לניקוי דרכי הנשימה ולהקלת הנשימה.
  9. קינוח אף בסטייל – כדי להימנע מאדמומיות באיזור האף (העשוי לפתח פצעים לאחר מכן), הקפידו להשתמש בטישיו רך ונעים.
  10. יום ולילה – ישנן תרופות מסוימות המיועדות לצינון ומחולקות ליום וללילה (כמו למשל דקסמול קולד). שימו לב שבתרופות המיועדות ללילה מתווספים מרכיבים העשויים לגרום לנמנום ועייפות.

גם בתסמינים הקלים יחסית שמביאה בכנפיה ההצטננות ניתן לטפל. אם אתם רוצים להרגיש טוב ומהר – אל תזניחו את הטיפולים האפשריים, ואל תשכחו לשלב את כל הנ"ל עם צפיה בסדרה האהובה עליכם!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button