בריאותכללי

בעיית הזעה – טיפולים מומלצים

לא מעט אנשים סובלים מהזעת יתר. מדובר בתופעה מטרידה המלווה בחוסר נוחות ולעיתים גם בריח לא נעים. הזעה, באופן כללי, היא תופעה טבעית ואף רצויה והיא למעשה תהליך שבו הגוף מצנן את עצמו. הזעת יתר, עם זאת, לא נחשבת לבריאה במיוחד. מהן הסיבות להזעת יתר ומהם הטיפולים האפשריים במקרה ואתם סובלים ממנה?

במה מדובר ומהן הסיבות להזעת יתר?

הזעת יתר מתחלקת לשני סוגים. הראשונה מתייחסת להזעה המתרחשת גם כשלא חם לנו במיוחד והיא מופיעה באיבר אחד או יותר בגוף והשניה מורגשת בכל הגוף, לא באיבר מסוים. הסוג השני, לרוב, מתקשר עם עודף משקל או בעיות הורמונליות.

הסיבות להופעת הזעת יתר הן מגוונות, והן יכולות לנבוע כתוצאה מעודף משקל, נטילת תרופות מסוימות, חוזר איזון הורמונלי, מצבי לחץ או שהיא מבשרת על כך שלקיתם במחלות שונות. המקומות בהם בד"כ תופיע הזעת יתר הם בבית השחי, בכפות הרגליים והידיים, במפשעות, בגב ואצל נשים – גם בין השדיים. מחקרים מראים שכאחוז אחד מהאוכלוסיה בישראל סובל מהזעת יתר, וכי לרוב יהיה קשר גנטי בהזעת יתר, בשיעור של 25%.

דרכי טיפולים בולטים

הבשורה הטובה לכל הסובלים מהזעת יתר היא שיש פתרון! מבין כל הדרכים להיאבק בתופעה, טיפול בעזרת בוטוקס הוא הטיפול הבולט מכולם. כן, בדיוק. אותו הטיפול המסייע ביישור קמטים ובהחלקת העור – מסייע גם לטיפול בהזעת יתר בכפות הידיים, בכפות הרגליים, בפנים וכמובן – בבית השחי. החומר הפעיל בבוטוקס מוזרק לאיזור הסובל מהזעת יתר, וגורם לחסימה של העצב המועבר לבלוטות הזיעה האחראי על הפרשת נוזל הזיעה.

איך זה עובד?

ראשית, מרדימים את האיזור ה"נגוע" בהרדמה מקומית המשתנה לפי האיזור המטופל. בכפות הידיים והרגליים לעיתים יש לבצע הרדמה עצבית כדי להרדים את האיזור, ובבית השחי נסתפק במריחת משחה מרדימה. לאחר מכן משתמשים במחט ומבצעים דקירות במקומות שונים וצפופים. ההליך כולו אורך כ- 20-30 דקות, הוא לא כואב ואת התוצאות ניתן לראות כעבור שבוע או מעט יותר. כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי, מומלץ לחזור עליו בכל חצי שנה או שנה. את הטיפול ניתן להתחיל מגיל 18 ומעלה.

אילו טיפולים נוספים קיימים?

מלבד טיפולי הזרקת בוטוקס, ניתן להשתמש גם בדיאודורנט המכיל אלומינום כלוריד להקלת התסמינים, לבצע ניתוח סמפטקטומי שמטרתו היא לנתק את העצב המוליך את נוזלי הזיעה או לשאוב את בלוטות הזיעה (בבית השחי בלבד).

כיצד אפשר להפחית את הזעת היתר בדרכים טבעיות?

אנשים רבים מדווחים על שינוי באורח החיים שהוביל להקלה בתסמינים – הורדה משמעותית במשקל, הפסקת עישון, שינוי התזונה והפחתת שתיית הקפאין, למשל, עשויים לסייע בכך משמעותית, כמו גם לבישת בגדים קלים העשויים מחומרים נושמים.

לא משנה אם תעדיפו להקל על עצמכם בדרך טבעית או דרך הזרקת בוטוקס – הזעת יתר היא לא דבר שאתם רוצים להזניח, וזו תופעה שתתרום רבות לאורח החיים התקין שלכם כשתיפתר.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button