כללי

יתרונות של שמן קוקוס

מקורו של פרי הקוקוס הוא ככל הנראה ביבשת אסיה, אך ניתן כמובן למצוא אותו גם בניו זילנד, בהודו ובדרום אמריקה. הוא מזוהה בעיקר עם האזורים הטרופיים וסמוך לים בסביבתם של מים מלוחים. כיום, ההנאה מפרי זה אפשרית גם לארצות שבהן שורר מזג אוויר אחר, וכל אחד מוזמן למצות את היתרונות הגלומים בו.

הבחירה בשמן הקוקוס הנכון

את פרי הקוקוס ניתן כמובן לצרוך בצורתו הטבעית, ויש המוסיפים גם את חלב הקוקוס למתכונים שונים. אך לאחרונה התגלו גם יתרונותיו של שמן הקוקוס, ובעת בחירתו בחנות חשוב לבחור בסוג האיכותי בלבד. שמן קוקוס כתית יהיה חסר צבע, ויש לשים לב שלא בוחרים בשמן קוקוס מזוכך הכוללים רדיקלים חופשיים שאינם רצויים.

שמן הקוקוס – היתרונות

בניגוד לזמנים עברו, כיום קיימות מודעות רבה הרבה יותר לסוג השמן שבו בוחרים. בחירה בשמן הנכון עשויה לסייע בירידה במשקל, ואכן מחקרים גילו כי לשמן הקוקוס השפעה חיובית על גוף האדם. לעומת שמנים אחרים, שמן הקוקוס נחשב לעמיד בפני חמצון, וזהו מקור אחד להשפעותיו המטיבות. שימוש בשמן קוקוס, במקום בשמנים אחרים (כגון שמן קנולה או שמן תירס) מאפשר ירידה קלה יותר במשקל. צריכת שמן קוקוס יכולה לעזור בשמירה על תחושת השובע וכך לבטל את הצורך בנשנושים בין הארוחות. מלבד תכונות אלו, בקוקוס התגלו חומרים הנוגדים לזיהומים, לפטריות ולמזיקים אחרים. מחקרים אחרים מצאו כי אכילה קבועה של שמן קוקוס תורמת להגנה על השיניים, וגם זאת בזכות התכונות האנטי-דלקתיות והמחטאות של השמן. כך צריכה יומיומית של שמן זה עשויה למנוע את היווצרותה של עששת בפה.

שימושים בתחום הקוסמטיקה

השימוש בשמן הקוקוס אינו מוגבל לתחום הקולינריה, והוא הפך לאחד המרכיבים המוצלחים ביותר גם בעולם הקוסמטיקה. ניתן למשל להסתייע בו במקרים של דלקות בעור, אקזמה ואפילו אקנה. כל שימושים אלו אפשריים בזכות יכולות החיטוי שלו העוזרות גם כשנדרש טיפול כנגד פטריות מסוגים שונים. לצד כל אלו, הקוקוס משמש בתעשיית הקוסמטיקה גם לצורך מניעה של סדקים בעור ולטיפול במקרים של יובש בשפתיים. הקוקוס גם נפוץ בתחום טיפוח השיער, והוא משמש בעיקר למניעת נשירה. לשם כך יש לעסות את הקרקפת בשמן קוקוס המתאים לשימוש זה.

שמן קוקוס – הוראות שימוש

כאמור, על מנת ליהנות מיתרונותיו הרבים של שמן הקוקוס, חשוב לשים לב לאופן הצריכה שלו. מומלץ מאוד לרכוש שמן קוקוס המופק בכבישה קרה, ומי ששמן הקוקוס שלו נותר במצב מוצק גם כשהטמפרטורות עוברות את ה-24 מעלות צלזיוס, כדאי שירכוש שמן קוקוס מסוג אחר. אם מעוניינים לוודא כי אכן רוכשים שמן קוקוס מסוג זה, כדאי לבחור בשמן קוקוס אורגני הזוכה לפיקוח הדוק הרבה יותר, ועל כן הוא יהיה לרוב מאיכות גבוהה יותר. אין צורך לצרוך את שמן הקוקוס בנפרד מן התזונה היומיומית, אלא מומלץ שישמש תחליף לסוגי השמנים האחרים שבהם משתמשים. לבריאות!

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button