כללי

פריצת דיסק – איך זה נוצר?

המציאות מצביעה על כך שאנשים רבים יסבלו במהלך חייהם מכאבים או בעיות בגב, במיוחד בגב התחתון. הסיבות לכך שונות, כאשר הנפוצה ביניהן היא פריצת דיסק. תופעה זו הינה מוכרת למדיי, היא נפוצה בקרב אנשים רבים וגורמת לסבל רב. לעיתים היא אף פוגעת בתפקוד היומיומי.

מהו הדיסק?

בשלב מסוים בהיסטוריה האנושית, בני האדם החלו להלך על שתי רגליים, אולם היו לכך גם השלכות: מאז, האדם נוטה לסבול לא פעם מכאבים בגב התחתון. כאבי גב, לעיתים נעלמים מעצמם, הם נובעים ממתיחת שרירים, קרעים ברצועות וקיימות סיבות אחרות. אולם פריצת דיסק, מוכרת לרוב האנשים, והאמת היא שהיא יוצרת גם חששות.

מה זה בדיוק פריצת דיסק?

פריצת הדיסק נוצרת בשל קרע בסיבים של הטבעת, ולכן הג'לטין שהוא סוג של נוזל, מופרש מהגוף.

כאבים

הסובלים מפריצת דיסק, לא פעם מתמודדים עם כאבים בלתי נסבלים. כאשר אדם סובל מפריצת דיסק, חוט השדרה שלו אשר מוביל עצבים לאזור המוח, מעביר אותם לעוד אברים נוספים בגוף, כמו חוליות. בזמן פריצת דיסק, שורשים של מערכת העצבים מביאים ללחץ רב הנובע מעמוד השדרה.

זאת ועוד, סיבי הטבעת נקרעים, המצב יוצר לחץ על העצב, וכך נוצרת גם דלקת. על פי מה קובעים את רמת הכאב? עניין זה קשור ללחץ המופעל על העצב.

האם קיימת שיטת טיפול?

לרוב הטיפול ניתן באמצעות תרופות שונות, זאת בכדי להקל בין היתר על הכאבים ולטפל בדלקת. אולם כאשר דבר איננו עוזר, יש לשקול אופציה של ניתוח.

פריצת דיסק, בקע או בלט?

כאשר קיים מצב של בקע בדיסק, לרוב הוא נובע מכיוון שסיבי הטבעת נקרעים. לעומת זאת, כאשר מדובר בבלט, המצב הוא מורכב יותר, במקרים אלה מרבית הסיבים נקרעו. לבסוף, פריצת דיסק היא עוד שלב, במקרים הללו כל הסיבים כאחד נקרעו, וכתוצאה מופרש חומר הג'לטין.

היכן פריצת דיסק נפוצה יותר?

רוב פריצות הדיסק אופייניות יותר לאנשים צעירים, לרוב רמת הכאבים מורגשת באזור המותניים, אולם גם באזור הצוואר.

מהי התחושה?

פריצת דיסק מביאה לידי כך שנוצרים לחצים במערכת העצבים, אלה מקורם בעמוד השדרה, ועל פי המיקום התלונות תהיינה שונות. כאשר פריצת הדיסק היא באזור המותניים, היא מביאה לידי כך שהכאבים יופיעו בחלקו התחתון של הגב. כאב זה משפיע גם על הרגליים, תלוי באיזה אזור בגוף נוצרת פריצת דיסק.

כאבי פריצת דיסק, נוטים להתגבר במצבים מסוימים, כמו למשל הימצאות בתנועה. בנוסף לכאבים, הסובלים מהבעיה עלולים לחוש נימול, הם סובלים מכאבי רגליים וידיים, נוצר לחץ משמעותי על עמוד השדרה, אשר עלול לגרום לעוד נזקים.

האם קיימים גורמים מסכנים?

בהחלט כן. הרמת משאות כבדים, או יצירת עומס על עמוד השדרה, אלה הן הסיבות הנפוצות לתופעה לא נעימה זו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button