כללי

מרק בריא לחורף הקר

עם ימות החורף, אנחנו נהנים לאכול מרק חם ומהביל, הוא לא רק טעים, אלא גם מחמם את הגוף. לא פחות חשוב, הכנת מרקים לחורף איננה מורכבת והם טעימים להפליא. המרקים האהודים ביותר הם: מרק עוף, אפונה, מרק כתום, ירקות, פטריות, תירס ועוד.

חורף חם

בימות החורף, תמיד נעדיף לאכול מאכלים חמים, ביניהם גם מרקים, מאכלי קדרה ועוד. אולם בין הפופולאריים ביותר הוא המרק. אחד הנפוצים ביותר הוא מרק העוף, ויש הטוענים שהוא בעל סגולות רפואיות. הוא מחזק את המערכת החיסונית, ומכיל לא מעט מרכיבים חשובים לגוף, כמו למשל – וויטמינים. אולם, זהו לא המרק היחיד. מרק מהביל וחם, ובתנאי שאיננו מכיל מרכיבים עתירי שומן, הוא דרך נוספת לשמור על הגזרה בימות החורף.

יתרונות בולטים

קלות ההכנה

אין זה מורכב להכין מרק לחורף, וגם באמצעות רשת האינטרנט ניתן למצוא מתכונים לרוב. רובינו מחוסרי זמן, ולכן מומלץ להכין מרק שאיננו מצריך יותר מידיי עבודה במטבח, וכמובן קיימת אפשרות לאחסנו במקרר.

הכנסת נוזלים לגוף

בימות הקיץ אנו לא שוכחים לשתות, חם מאוד וקיימת סכנת התייבשות. בהשוואה לעונה חמה זו, בימות החורף אנו פחות צמאים, צורכים פחות נוזלים, ומרק חורפי מעניק מענה מצוין לכך. לכן, המרק הוא ארוחה בפני עצמה, ובאותה העת, צריכת הנוזלים עולה.

אכילת מרק ובריאות

קיים קשר ישיר והדוק בין התזונה אותה אנו צורכים, לבין מחלות. מרקי חורף, בהחלט יכולים לתרום לבריאות הגוף, תלוי כמובן מהם מרכיביהם, הם נחשבים למזון בריא, וחשוב מאוד לבדוק, אילו מרקים מתאימים לאילו בעיות, ואילו מהם יתרמו לבריאות נאותה. ולא לשכוח – מרק חם הוא גם אוכל מנחם.

להישאר שבעים

מרקים לחורף ידועים גם כמאכל משביע, המונע רעב בהמשך, לכן הם גם מומלצים לכל מי שחושש מעלייה במשקל בתקופת החורף. הם יוצרים תחושה של שובע למשך כמה שעות, וזאת בשל כמות הנוזלים הרבה.

רכיבים תזונתיים

כאשר רכיבי המרק הם בריאים ומזינים, למעט העובדה שהם תורמים להכנסת נוזלים לגוף, הם גם מועילים לבריאות. רצוי להכין מרק עם כמה שיותר ירקות טריים, סוגי קטניות שונים, כל אלה מכילים מינרלים, וויטמינים ואנטי אוקסידנטים. רצוי גם להכניס למרק ירקות בצבעים שונים, כלומר ירוקים, כתומים ועוד.

מתי אכילת מרק חם בחורף הינה מומלצת במיוחד?

לרוב, למעט הטעם והיתרונות הבריאותיים, מרק, ובמיוחד מרק עוף, מיועדים במיוחד לסובלים ממחלות חורף, כגון שפעת או התקררות, גם אדי המרק, מסייעים לשחרר גודש באף. כמה ימים של שהות בבית, אכילת מרק על בסיס יומיומי, ומנוחה, יוכלו לסייע לאלה הסובלים ממחלות האופייניות לתקופה הקרה. וכפי שהוזכר כבר, גם לסובלים מהשמנה, זהו הזמן לדיאטה. מרק חם לחורף יכול לשמש גם כמנה עיקרית, ואם הוא סמיך דיו, סביר להניח שתימנע אכילה מיותרת לפחות לכמה שעות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button