כללי

מה קורה לגוף שלא צורך בשר?

ישנן מגוון של סיבות מדוע לוותר על אכילת בשר, ביניהן העדפות אישיות, סיבות בריאותיות, השלכות כלכליות וסביבתיות או רצון להימנע מפגיעה בבעלי חיים. בשר מספק לנו רכיבים החיוניים לפעילות התקינה של הגוף, ולכן הימנעות ממנו משפיעה על הגוף במספר דרכים.

בעבר חששו כי תזונה צמחונית או טבעונית אינה מספיק טובה ולא יכולה לספק לאדם את כל מה שהוא צריך, אולם היום כבר יודעים שבהחלט אפשר לעשות זאת כאשר מקפידים על תזונה מאוזנת ולקיחת תוספים. לכן כדאי מאוד לדעת כיצד החלטה זו תשפיע על גופכם.

מהם היתרונות באכילת בשר?

בבשר נמצאים מספר מרכיבים חיוניים חשובים- חלבון, ברזל, אבץ, ויטמין A, ויטמין B6 ו-B12. את רוב המרכיבים הללו ניתן לקבל ממזונות שמקורם בצומח, אולם חשוב לדעת כי ספיגת הברזל טובה יותר כאשר מקורו בבשר. בנוסף, ויטמין B12 אינו נמצא כלל במזונות צמחיים ובמידה ולא אוכלים בשר למעשה אין דרך טבעית לקבל אותו בתזונה. ויטמין B12 הוא ויטמין חשוב לפעילות תקינה של מערכת העצבים, ומחסור בו יכול להוביל למגוון רחב של תופעות כמו נימול בגפיים, הגברת הסיכון לדיכאון ובמקרים קיצוניים אף לדמנציה ופגיעות אחרות. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לצרוך את הוויטמין באמצעות תוסף, או באמצעות מזונות שהועשרו בו באופן מלאכותי.

מהם החסרונות באכילת בשר?

לצד היתרונות, לאכילת בשר יש גם מספר חסרונות. ידוע היום כי צריכה של יותר מדי בשר אדום ובשר מעובד מעלה את הסיכון להתפתחות של מחלות לב וכלי דם, ואף מספר סוגים של סרטן ביניהם סרטן המעי הגס.

מספר מחקרים מראים כי אנשים אשר אוכלים בשר באופן קבוע, שוקלים בממוצע יותר לעומת אנשים שניזונים מתזונה צמחונית או טבעונית.

ישנם סוגי בשר רבים אשר מכילים כמויות גדולות של שומן שאינן בריאות, וכמובן שאכילת בשר בכמויות גדולות ובצורה לא מאוזנת, באה על חשבון מאכלים בריאים וחשובים כמו ירקות וקטניות.

האם יש יתרונות להימנעות מאכילת בשר?

לתזונה צמחונית או טבעונית יש מספר יתרונות במידה ועושים זאת נכון. כמו בכל משטר תזונה, חשוב לבצע זאת בצורה מאוזנת, ולאכול מזונות מגוונים בכמויות מתאימות.

כאשר נמנעים מבשר יש צורך לצרוך מקורות אחרים לחלבון כמו קטניות וסויה. היתרון של מזונות אלו שהם עשירים בוויטמינים ובסיבים תזונתיים.

הנטייה הטבעית (ואולי גם התרבותית) שלנו היא לבסס ארוחה על פחמימות, בעיקר כאשר לא צורכים בשר. אולם מומלץ לאכול כמות מאוזנת של פחמימות, ולהוסיף לארוחה גם ירקות טריים ומבושלים, ואפשר גם להוסיף פירות. בצורה כזו מספקים לגוף מגוון רחב של חומרים מזינים- ויטמינים, מינרלים, ברזל וכמובן סיבים תזונתיים. אכילה של פירות וירקות מסייעת מאוד לשמירה על הבריאות ולשמירה על משקל תקין.

לסיכום, אם מחליטים להפסיק לאכול בשר חשוב לעשות זאת בצורה מאוזנת ולוודא שאתם מקבלים את כל הרכיבים הדרושים לגוף. במידת הצורך כדאי להתייעץ עם תזונאי כדי לעשות זאת נכון.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button