בריאותכללי

הליכה או ריצה – מה עדיף?

היום כבר ברור מעל לכל ספק- פעילות גופנית חשובה לבריאותנו, בכל גיל. היא משפיעה על כל המערכות בגופנו ותורמת לנו בדרכים שונות ומגוונות. אין ספק כי פעילות גופנית מסייעת לירידה במשקל ולשמירה על משקל תקין, אבל היא מסייעת גם להסדרת פעילות מערכת העיכול, הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן. היא משפרת את פעילות מערכת החיסון, מסייעת לשינה טובה יותר, ואף משפרת את מצב הרוח ומסייעת לאנשים הסובלים מדיכאון.

ארגוני הבריאות ממליצים לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, גם אם מדובר בפרקי זמן קצרים יחסית בכל יום- העיקר להתמיד. יש כל כך הרבה אפשרויות שאפשר לבחור מתוכן, והיום נתמקד בשתיים- הליכה מול ריצה, איזו פעילות הכי טובה עבורכם?

 

הכול שאלה של מטרה

אין תשובה אחת חד משמעית לשאלה האם עדיף לרוץ או ללכת. יש אינספור דיונים ומחקרים שעוסקים בנושא, וככל שמצטברים עוד מחקרים התמונה הולכת והופכת ברורה יותר- כדי להחליט האם כדאי לכם ללכת או לרוץ, אתם צריכים לחשוב קודם כל מהן המטרות שלכם.

אם המטרה העיקרית היא ירידה במשקל, כדאי שתשקלו ריצה. ידוע כי במהלך ריצה שורפים יותר קלוריות בהשוואה להליכה, אבל מחקרים חדשים מראים כי לאנשים שרצים באופן קבוע קל יותר לשמור על משקל תקין לאורך זמן. בנוסף, ישנה השערה כי ריצה מסייעת להפחית את התיאבון, כך שלא רק ששורפים יותר קלוריות- גם אוכלים פחות לאחר מכן.

אולם גם להליכה יש יתרונות רבים מבחינה בריאותית- היא מסייעת לשמור על המשקל ולשמור על הבריאות, גם אם בצורה קצת פחותה בהשוואה לריצה.

חשוב לזכור שריצה לא מתאימה לכל אחד, מסיבות רבות ומגוונות. בעיקר בתחילת הדרך, ריצה דורשת צורת אימון קפדנית, ואנשים רבים לא מצליחים להתמיד בשיטה זו. אנשים אשר סובלים מעודף משקל משמעותי או מבעיות מפרקים, בעיות גב וכו'- צריכים להתייעץ עם הרופא כדי לוודא שאכן מותר להם לרוץ. פעמים רבות ההמלצה היא לבצע דווקא הליכה, לפחות עד שנכנסים לכושר.

 

התמדה, התמדה, התמדה

אחרי ששקלנו את היתרונות והחסרונות של הליכה לעומת ריצה, חשוב מאוד לזכור שהמפתח גם לירידה במשקל וגם לשיפור הבריאות הוא התמדה. וזהו החלק המסובך באמת. כי בהתחלה אנחנו מתלהבים, ומבטיחים לעצמנו שהפעם נתמיד ונעשה פעילות גופנית כל יום, או כמעט כל יום. אבל העומס בחיי היום יום שלנו יוביל אותנו בסופו של דבר לוותר על אימונים עד שבסוף נפסיק לגמרי.

לכן לא משנה במה תבחרו- העיקר שתתמידו.

 

כאשר בוחרים בפעילות מהנה יש יותר סיכוי להתמיד, ולכן מומלץ לבצע את הפעילות במסגרת כלשהי- למשל במסגרת מנוי לחדר כושר, קבוצת הליכה או ריצה, ואפילו תכנון של פעילות משותפת עם חברים. העיקר שתמצאו את הזמן והמסגרת שתעודד אתכם לבצע פעילות גופנית.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button