כללי

קרמים מומלצים לעור הפנים

בשביל מה צריך את זה

המודעות לחשיבות השמירה על עור הפנים אינה דבר חדש. גם בתקופות עתיקות יותר היו רוקחים משחות שונות שנועדו לשמור על גמישותו של עור הפנים ועל מראהו. מטרתו העיקרית של קרם הלחות היא לשמור על כמות המים שבשכבת העור העליונה (אפידרמיס), בין השאר על מנת למנוע הזדקנות מוקדמת של העור. ככל שגיל האדם מתקדם כך מתקשה לשמור על העור ועל רמת הלחות הרצויה, אך כדי לסייע על העור להגן על עצמו מפני נזקים, יש להשתמש בקרם לחות גם בגיל צעיר. לפני שמורחים את הקרם חשוב מאוד לנקות את עור הפנים מהלכלוך שהצטבר עליו. יחד עם זאת, יש לשים לב כי אין צורך לנקות את עור הפנים יותר מפעמיים ביום. ניקוי תכוף מדי ייפגע בשכבת השומן הטבעית השומרת על עור הפנים. את הקרם יש לבחור בהתאם לסוג עור הפנים, ובמידה שיש התלבטות בנושא זה, מומלץ להתייעץ עם רופא/ת עור או אם קוסמטיקאי/ת. אין לזלזל בחשיבותו של עניין זה, מכיוון שהקרם שאינו מותאם לסוג העור, עלול לגרום לנזק.

קרמים מומלצים לעור פנים יבש

עור פנים יבש דורש התייחסות מיוחדת, במיוחד בעונת החורף העלולה להחריף בעיות קיימות. מלבד שתייה מרובה של מים, יש להקפיד על שמירת לחות העור, ועל קרם שיכלול גם הגנה גבוהה מפני השמש. מי שסובל מדרגה קיצונית של עור יבש, מומלץ שיתייעץ עם רופא עור מומחה שיוכל לצייד אותו בקרם המתאים לו ביותר. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של קרמים עשירים לפנים המותאמים גם לגיל המשתמש. הקרם של קלרינס (Clarins) למשל שנקרא Hydra Quench Rich Cream נחשב לאחד הפופולריים, והוא אף מסייע להורדת האדמומיות שבעור. גם הקרם של לנקום (Lancome) ששמו GÉNIFIQUE NUTRICS מומלץ מאוד לסובלים מעור יבש. חברת קליניק (Clinique) משווקת קרם המיועד לבעלי עור יבש ששמו Dramatically Different Moisturizing Lotion והוא מתאים גם לבעלי עור רגיל. חשוב לזכור כי מצבו של עור הפנים מושפע מהגיל אך גם מהתזונה. עור יבש עלול להיות גם תוצאה של מחסור בוויטמין A ובוויטמינים מקבוצת B, ועל כן המלצה שתמיד נכונה היא להרבות בשתיית מים ולשלב בתפריט היומי גם פירות, ירקות, דגנים וקטניות.

קרמים מומלצים לעור פנים שמן

על מנת לדעת אם העור הוא שומני, אין צורך בחוות דעתו של מומחה, וניתן לראות זאת בקלות באמצעות נקבוביות העור. בעור שמן מפרישות בלוטות החלב שומן ולעתים כאשר הן נסתמות נוצר קומודון המכונה גם "שחור". עור שמן נוטה להבריק ולעתים קרובות מתפתחים עליו פצעונים שונים. לצד חסרונות אלו, יש לעור שמן יתרון חשוב – בעלי עור שמן סובלים פחות מקמטים ועורם מוצק יותר. יש המניחים כי בגלל אופיו של עור זה, אין צורך להשתמש בקרם לחות, אך כאן הטעות. עור שמן אולי אינו זקוק לקרן לחות עשיר במיוחד, אך הוא עדיין עלול לסבול מאובדן לחות (במיוחד לאורך השנים) ועל כן, על מנת לשמור עליו יש לדאוג לטיפול מתאים. גם במקרה זה, אין צורך לבחור בקרם היקר ביותר, וחשוב לבחור במוצרים נטולי שומן. בארץ ניתן למשל למצוא את הסדרה של חברת סבוקלם קרם לחות דל שומן שמחירו בדרך כלל הוא פחות ממאה שקלים. חברה אחרת המפתחת מוצרים המיועדים במיוחד לבעלי עור שמן היא חברת ז'אן פיובר (Jeanne piaubert). במסגרת המוצרים הקיימים, קיימת סדרה הנקראת ISOPURE  שמוצריה מאפשרים שמירה על איזונו של העור. בסדרה זו אפשר למצוא ג'ל לחות נטול שומן וג'ל נוסף הכולל בתוכו פודרה שיוצרת מראה מאט ולא מבריק לעור. אמנם עור שומני אינו בהכרח נובע מתזונה, אך בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחה שיסייע לשמור על מראה עור רענן ונקי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button