כללי

טיפים להכנת שיקיים חורפיים

הכן גופך לחורף

בעונת החורף הקרה, גופנו הופך לפגיע הרבה יותר בפני חיידיקים ומזיקים אחרים. לא רק הקור מאתגר את המערכת החיסונית, אלא בעיקר השהייה במקומות סגורים שהיא אחת הגורמים המסייעים להתפשטותן של מחלות. לכך נוספת גם התמעטות שעות האור במהלך היום, והיא הגורמת לנו להפריש את הורמון המלטונין ולחוש עייפים הרבה יותר. כהכנה לעונה זו מומלץ לצרוך פירות העשירים בוויטמינים, במינרלים ובסיביים תזונתיים. פירות אלו יסייעו לחזק את המערכת החיסונית, לנקות את מחזור הדם ולעתים אף להוריד את רמת הסוכר בדם. לשם כך יש לצרוך פירות המכילים ויטמין C, ויטמין A וויטמין E. הללו מצויים למשל בתותים, בפירות הדר ובקיווי, אך גם בירקות כגון פלפל. מכיוון שבעונת החורף הגוף זקוק לעתים למשקאות מחממים, ניתן למשל להכין משקה המבוסס על סיידר חם שלו ניתן להוסיף ג'ינג'ר שיעניק מעט חריפות או לימון מרענן שיוסיף גם ויטמין C למשקה.

אפשר מתוק?

הבהלה למתוק היא כמובן תופעה המלווה אותנו לכל אורך השנה, אך לעתים נדמה כי בחורף, כאשר הגוף דורש כמות אנרגיה רבה יותר, הצורך במתוק הוא בולט הרבה יותר. אך מקור הטעם המתוק אינו חייב להיות בהכרח סוכר לבן. כאשר מכינים שייק פירות ומעוניינים להמתיק אותו, עומדים לרשותינו מספר ממתיקים טבעיים מצויינים. אחד מהם הוא כמובן הדבש שמלבד מתיקותו מכיל נוגדי חמצון רבים ומרכיבים אנטי-דלקתיים המסייעים בחיזוק המערכת החיסונית. יש להבדיל בין הדבש לבין הדבשה המופקת מקנה סוכר. הדבשה היא סירופ שבניגוד לסוכר לבן כוללת גם ויטמינים ומינרלים. יחד עם זאת, לדבשה יש טעם ייחודי שלא כל אחד בהכרח יאהב, ורצוי לטעום אותה לפני שבוחרים להשתמש בה בהכנת השייק. אמצעי נוסף המסייע בהמתקתם של משקאות הוא סוכר קוקוס שבין רכיביו התזונתיים ניתן למצוא גם תיאמין, סידן, אבץ וברזל. גם בסירופ המייפל (אדר) ניתן להשתמש כממתיק, והוא כולל כמות רבה של מגנזיום  – מינרל המעורב בתהליך ייצור הקולגן בגוף, ועל כן הוא תורם למראה העור. ממתיק אחרון שנציין כאן הוא הסילאן (דבש תמרים) שגם הוא כולל ויטמינים רבים ויכול להחליף בהצלחה את הסוכר הלבן.

מה בתפריט

עונת החורף היא זמן מצוין להכנת אחד השייקים האהובים ביותר – תות בננה. הבננה מסייעת באופן משמעותי לפעילותה של מערכת העיכול, והיא אף מומלצת במקרים של אנמיה או במקרים של לחץ דם גבוה. הטעם שלה אינו דומיננטי ועל כן היא משתלבת נהדר בטעמו המתוק של התות. גם לתות כמובן יתרונות משלו – הוא כולל ויטמין C המחזק את מערכת החיסון, הוא עשוי להרגיע שיעול טורדני ולהפחית את כמות הליחה בגוף. לשני המרכיבים הללו ניתן להוסיף חלב או יוגורט איכותי, ואפילו לתבל במעט וניל או אגוזים. מי שאוהב את הטעמים החמוצים יותר, יכול לבחור בשייק המורכב מקיווי, לימון ותפוח, שלהם ניתן להוסיף מעט ג'ינג'ר בשביל החריפות. התות והבננה יכולים גם להשתלב מצוין עם תפוז וקיווי, ויש הבוחרים גם לצרף גוג'י בריס העשירים בברזל, ויטמין C ואומגה 3 ונחשבים ללהיט בתחום השייקים. לאוהבים משקאות חמים, ניתן להכין שייק אגס חם שמצרפים לו חלב שקדים וסירופ מייפל. שיהיה חורף בריא וטעים.

 

 

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בטח יעניין אתכם...

Close
Back to top button