בריאותכלליתזונה נכונה

אבוקדו – היתרונות הבריאותיים

רבים הם האנשים הנוטים לחשוב כי האבוקדו הוא בעצם עוד זן של ירק, אולם האמת היא בהחלט שונה. האבוקדו הוא פרי מוזר למדיי שהרי רוב הפירות הם מתוקים, ואילו פרי האבוקדו הוא לא. גם המרקם שלו יוצא דופן. בכל מקרה, לאבוקדו יתרונות בריאותיים רבים, זהו אמנם פרי שומני, אולם כדאי שהוא יהיה אורח של קבע בתפריט התזונתי שלכם.

מהם יתרונותיו הבריאותיים של האבוקדו?

כולסטרול ושומנים בדם

על פי מחקרים שנערכו בעולם המערבי, התגלה כי התקפי לב, הינם בין הסיבות השכיחות לתמותת אנשים בעולם. כמות כולסטרול או שומנים בדם שהיא גבוהה מידיי, עלולה להוות סכנה. על פי מחקרים בהם הנחקרים התחלקו לשתי קבוצות – אלה שאוכלים אבוקדו ואלה שלא, נמצא כי בקרב אלה שצרכו את הפרי, רמות הכולסטרול הרע ירדו, רמת השומנים בדם גם היא ירדה, ואילו הכולסטרול הנחשב לטוב, עלה.

אבוקדו וסיבים תזונתיים

פרי האבוקדו עתיר סיבים תזונתיים, מה זה אומר? מכיוון שיש בו סיבים תזונתיים, אכילתו מסייעת לרזות, ובנוסף, זוהי דרך מומלצת להוריד את רמות הסוכר. על פי הנתונים הקיימים היום, חשוב מאוד מידי יום לצרוך את הסיבים הללו, שכן הם גם מונעים הופעת מחלות. אחוז הסיבים באבוקדו נחשב לגבוה.

פרי עשיר באשלגן

האבוקדו ידוע כפרי עשיר מאוד באשלגן. לא מעט אנשים אינם צורכים כמות מספקת של אשלגן ויש לכך גם השלכות בריאותיות. האשלגן, מונע את הידלדלות העצם, מחסור בסידן, הוא בעל חשיבות רבה בכל הקשור לתופעה של התכווצות שרירים והוא פועל גם על תאי העצב. אמנם אבוקדו אחד השוקל 100 גר' לערך, איננו מכיל את כל כמות האשלגן שיש לצרוך מידי יום, אולם פרי שלם, מורכב מ14% לערך אשלגן. בנוסף לכל התועלות שהוזכרו, צריכה מספקת תמנע מחלות לב, מחלות כליה, שבץ מוחי, עלייה בלחץ הדם ועוד רעות חולות.

מכיל נוגדי חמצון

פרי האבוקדו מכיל גם נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים). הוכח זה לא מכבר כי נוגדי החמצון חשובים ביותר לבריאות העיניים, ואף מונעים בעיות עתידיות ומחלות שונות כגון קטרקט. מי שצורך על בסיס יומיומי אבוקדו, בהחלט תורם רבות לבריאות עיניו.

אבוקדו מסייע להילחם בסרטן

גם את זה הצליחו להוכיח. אכילה של אבוקדו על בסיס יומיומי עשויה להילחם בהופעתם של תאים סרטניים בגוף. כמו כן, גם אם אדם חלה במחלה ומטופל בטיפולים כימותרפיים, פרי האבוקדו יסייע להימנע מתופעות לוואי לא נעימות הכרוכות בטיפול זה.

עושר במינרלים וויטמינים

האבוקדו עשיר ביותר במינרלים וויטמינים להם הגוף שלנו זקוק. יש בו את כל אלה: אשלגן, סיבים תזונתיים, ויטמין K, ויטמין B5, הוא עשיר בברזל, מגנזיום הכה חשוב לגוף וזרחן.

מעבר לכל היתרונות הללו, אבוקדו שומר על בריאות עור הפנים, בריאות הכבד, מחזק את המערכת החיסונית ואף יכול להאט תהליכי הזדקנות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button