בריאותתזונה נכונה

דרכים להורדת כמות כולסטרול

כולסטרול גבוה הוא לא נחלתם הבלעדית של המבוגרים וישנם לא מעט צעירים, הסובלים מכך. הדבר עשוי לגרום לתופעות בריאותיות לא נעימות (שמרביתן מסכנות חיים!) ומומלץ לעקוב אחר מדדיו של הכולסטרול, ובמידה והם נחשבים לגבוהים לפנות לרופא המטפל. ישנן מספר שיטות להורדת כולסטרול. חלק מהן כוללות תרופות, חלק משלבות תזונה נכונה וחלק תרכובות מיוחדות, המגיעות מן הצומח. מהן הדרכים הנפוצות כיום להורדת כמות הכולסטרול בדם ומדוע חשוב ליישם אותן? על כך, במאמר שלפניכם.

אבל תחילה, למה להוריד את כמות הכולסטרול?

כולסטרול גבוה הוא אחת הסיבות העיקריות למחלות כלי דם ולמחלות לב. כולסטרול גבוה עשוי לגרום לטרשת עורקים, הבאה לידי ביטוי בהצטברות של כולסטרול ושל שומנים בדפנות כלי הדם, מה שמוביל להתעבותם, לירידה בגמישותם ולהיצרות הקוטר הפנימי שלהם. כל אלה גורמים לחסימה ובכך לירידה באספקת הדם והחמצן לאיברי הגוף השונים. מסיבה זו חשוב לשמור על ערכי כולסטרול תקינים ולאלה הסובלים מכולסטרול גבוה, לאמץ שיטות טיפול רלוונטיות, העוזרות בהחזרתם של הערכים האופטימליים.

שמירה על ערכי כולסטרול תקינים – איך עושים את זה?

כדי לשמור על ערכי כולסטרול תקינים מומלץ מאד, כפי שטוענים לא מעט רופאים, להקפיד על אורח חיים נכון ובריא. ולמה הכוונה? שילוב של פעילות גופנית באופן קבוע ביום יום, הימנעות מעישון וגם שמירה על משקל גוף תקין. ישנן כיום תרופות מסוימות, העוזרות לשמור על ערכים טובים של כולסטרול, כשיחד איתן (או במקומן) כדאי לשלב גם תזונה נכונה. שמירה על ערכים תקינים של כולסטרול באמצעות תזונה היא שיטת טיפול מומלצת מאד, הן לסובלים מכולסטרול גבוה והן כמניעה. תפריט בריא ומאוזן הוא כזה הכולל ירקות בצבעים שונים וגם פירות, קטניות ודגנים מלאים, מזונות מופחתי שומן רווי ובמקומם מזונות עם שומן בלתי רווי ומזונות טבעיים ככל שניתן במקום מזונות מעובדים.

שילוב מזון פונקציונאלי בתפריט היום יומי

באופן כללי, כדאי לצרוך ביום יום, כחלק מהשמירה על הבריאות ועל ערכי כולסטרול תקינים, מזון שהוא פונקציונאלי. כלומר, מזון המספק לגוף את הערכים התזונתיים הנדרשים לו: חלבונים, פחמימות ושומנים. אגוזי מלך, המכילים אומגה 3 וחמוציות המכילות נוגדי חמצון הם מזונות פונקציונאליים מומלצים מאד. ישנם כיום מזונות נוספים, הידועים, בזכות הרכיבים שלהם, כטובים גם כן, אף על פי שאינם טבעיים כי אם תעשייתיים. כמו, יוגורט עם חיידקים פרו ביוטיים וגם מוצרי מזון העשירים בסיבים תזונתיים, המצוינים למערכת העיכול. בנוסף, כדאי לצרוך מזונות, העשירים בפיטוסטרולים, המסייעים בהפחתת רמות הכולסטרול הרע. יש להקפיד שכמות הפיטוסטרולים לא תעלה על 2.5 גרם בכל יום. מזונות המכילים אותם הם דגנים מלאים כמו שיפון מלא או חיטה מלאה, פירות, אגוזים, ירקות ושומנים צמחיים בעיקר. שמן שומשום מכיל כמות רבה מאד שלהם וגם שמן תירס.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button