כללי

לכבוד ראש השנה – בריאות הדבש

הוא מתוק, הוא חגיגי, הוא בריא, הוא בעל סגולות ייחודיות והוא מסמל את בואה של השנה החדשה. כולנו יודעים שלדבש יש מגוון סגולות, הוא מופיע בלא מעט תרופות סבתא ואף מחקרים רבים תומכים באיכויות המופלאות שלו. על כן לרגל ראש השנה החדשה נצלול במעט אל מעמקי הנוזל הצמיגי והמתקתק, הבריא, הטבעי והכה טעים ומסתורי.

פחות שווה יותר

ראשית נציין שדבש הוא גם מתוק וגם בריא, כמובן כל עוד הוא איכותי וללא תוספי סוכר מיותרים. אי לכך אנשים שאוהבים לצרוך מתוק יבחרו בחוכמה לצרוך דבש, וזאת כי הסוכרים שמצויים בו ( פרוקטוז וגלוקוז) הינם טבעיים – להבדיל ממגוון סוכרים מעובדים. בנוסף נציין שככול שהדבש יותר איכותי, כך התערבות יד האדם יותר מזערית, ועל כן את העבודה הרבה יש להשאיר לממלכת הדבורים. מכאן שאם מבקשים להפיק דבש בטעמים שונים, הרי כל שיש לעשות זה לרדות את הדבש פעם אחת מאזור השרון שידוע בלא מעט גידולי הדרים, פעם אחת מאזור הנגב שידוע בשל ריבוי האקליפטוסים וכדומה.

גם בריא גם טבעי

ידוע שהדבש נצרך לכל אורך השנה, אך בעיקר בחודשי החורף. מדוע? כיוון שהוא יעיל ביותר עבור טיפול נגד שיעול ובאופן כללי נגד הצטננות. מחקרים רבים מראים שצריכת כפית דבש בלילה עשויה להקל עד מאוד את השיעול, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עובדה זו חשובה ביותר כיוון שבגילאים היותר צעירים לא ניתן למצוא פתרונות מודרניים חלופיים. מעוניינים במתכון נטורופתי יעיל שמבוסס על דבש? סוחטים מיץ מלימון בודד, מוסיפים כחמש כפות דבש ומערבבים. בכול שעה יש ליטול כפית, כך שתוך יממה כבר ניתן יהיה לחוש בשיפור המיוחל.

אנטי בקטריאלי

לצד שלל היתרונות הרבים שהדבש ידוע בהם, גם יש לציין שהוא מסייע בריפוי פצעים והוא אנטי בקטריאלי, ולו בשל ריכוז הסוכר הגבוה אשר מונע ריבוי של חיידקים. האומנם? ובכן הדבש סופג את הלחות – עובדה שמובילה את החיידקים להתייבש ומכאן שגם להיכחד. באשר לריפוי הפצעים, נציין שהדבש מסייע לפצעים רבים להגליד כיאות – כולל פצעי אקנה וכוויות. אי לכך לא רק נעשה בדבש שימוש ביתי, אלא גם בתי החולים מודעים לסגולותיו ועל כן עושים בו שימוש נרחב.

תרופה יעילה

עבור מה עוד טוב הדבש? עבור נטרול כאבי ראש, טיפול באולקוס, בכאבי גרון ואף בבעיית עצירות, ולו כי הדבש מחלחל ומחמם את המעיים. אם אתם מעוניינים במתכון לטיפול בעצירות? יש להשרות כארבעה שזיפים מיובשים בכוס מים למשך שעתיים, להוסיף כפית דבש, לערבב ופשוט לשתות.

טיפים עבור בחירת דבש

לבסוף נציין שיש להעדיף דבש שאינו מחומם מעל ל40 מעלות (החום מנטרל שלל תכונות רפואיות וויטמינים חשובים) ויש להעדיף דבש יותר כהה, כיוון שהוא מכיל יותר נוגדי חמצון ויותר מינרלים חשובים – כגון מגנזיום, ברזל ונתרן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button