כללי

למה לא לאכול לפני שינה?

רבים הם האנשים שיודו כי הם אימצו להם הרגל לא בריא, לאכול לפני השינה. לעיתים אין להם זמן לאכול בשעות היום, לפעמים האכילה בשעות אלה נובעת משעמום, אין זה משנה מהי הסיבה, זה לא מכבר רופאים אינם ממליצים על כך, ויצאו לא מעט מחקרים בנידון, אשר הגיעו לכלל מסקנה – אכילה בשעות מאוחרות איננה מיטיבה עם הבריאות שלנו.

אכילה לפני השינה והשלכותיה

אנשים אשר נוהגים לאכול בשעות מאוחרות, עלולים גם לעלות במהירות במשקלם. בשעות אלה יש נטייה לצרוך קלוריות הרבה מעבר למה שהגוף זקוק, לנשנש מאכלים מיותרים, וכמובן לעלייה במשקל השלכות משלה. היא עלולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות ולא פשוטות כמו לחץ דם גבוה, עודף בכולסטרול, שומנים בדם, סוכרת ועוד.

הרגל שיש להיפטר ממנו

אכילה לפני השינה גם עלולה להפוך לסוג של הרגל שקשה מאוד להיפטר ממנו. חשוב ביותר לאמץ סדר יום בכל הקשור לארוחות, לעשות זאת בצורה מסודרת, כך שהמזון יהיה גם טעים, גם משביע ומכיל את כל אבות המזון. שמירה על שגרה מעין זו, בהחלט עשויה לסייע לאנשים שאוכלים לפני השינה.

למה עוד אכילה בשעות מאוחרות עלולה לגרום?

אנשים אשר הרגילו עצמם לאכול בשעות מאוחרות ולאחר מכן להיכנס למיטה, נוטים לסבול מצרבות. דבר זה עשוי לקרות במיוחד כאשר שוכבים במיטה זמן קצר לאחר האכילה. התחושה היא מאוד לא נעימה, והסבל אף יכול לגרום לקשיי הירדמות.

מה לא לאכול?

לפני שהולכים לישון, אין זה מומלץ לאכול מאכלים מלוחים, מאכלים רוויי שומנים או מאכלים חריפים. כל מאכל שומני איננו מומלץ. כמו כן, בהחלט לא יהיה זה נכון להיכנס למיטה ולאכול בעת שאתם שוכבים עליה. אם כבר לא מסוגלים להתאפק, אזי ישנה עדיפות לאכילת פירות.

מדוע כה הרבה אנשים נוטים לאכול בשעות מאוחרות?

למעשה, כיום יותר ויותר אנשים אוכלים בשעות מאוחרות, גם לפני השינה. לא תמיד ניתן להאשימם, אלא את מציאות החיים המודרנית, לה יש תכתיבים משלה. הרבה פעמים אנשים מדלגים על ארוחה בשל אילוצי עבודה, הם חוזרים בשעות מאוחרות לביתם, וזה הזמן בו הם מתחילים לאכול ללא בקרה.

מומלץ לאכול עד השעה שמונה

גורמים מקצועיים רלוונטיים אשר ערכו מחקרים, מצאו כי מומלץ לאכול עד השעה שמונה ולא מאוחר מכך. כך לא ייווצר מצב בו הם אוכלים ומיד הולכים לישון. חשוב מאוד לאכול כאשר יושבים ולא שוכבים, בין היתר על מנת להימנע מצרבות וחומציות יתר בקיבה.

סכנה בריאותית

אכילה בשעות מאוחרות גם עלולה להעלות את רמת השומנים בדם, מה שיכול לגרום לבעיות הקשורות למטבוליזם. על כל מקרה, יש להימנע לחלוטין מאכילת מאכלים מתוקים לפני שהולכים לישון. קינוח מתוק מכיל רכיבים תזונתיים שאינם מועילים לעיכול, כמו סוכר ופחמימות.

 

 

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button