כללי

הקיץ הישראלי – נזקי השמש

הקיץ הישראלי ידוע כחם במיוחד, והוא נמשך לאורך חודשים רבים. הקיץ לא רק טומן בחובו אקלים חם ולח, אלא בעונה זו אנו חשופים יותר לשמש ולנזקיה. למשל מלנומה – סרטן העור, נפוץ למדיי בקרב הישראלים.

האם נשרפתם בשמש?

קרינת השמש בארץ עלולה לגרום לפגיעות. אנשים רבים חוזרים מבילוי בחוף הים, כאשר גוון עורם נעשה אדמדם או שזוף. היכן טמונה הסכנה? באמצעות אותן קרניים אולטרה סגוליות, אנו עלולים להינזק, יכולות להיווצר כוויות, ועד למצב המסוכן מכולם – מלנומה. זהו סוג של סרטן שלא רק מהווה סכנה, הוא יכול להיות ממאיר.

הגנה על העור

חשיפה מוגברת לקרני שמש גורמת להאצת הזדקנות העור, היא עלולה לפגוע במערכת החיסונית, וישנם עוד סיכונים רבים. לכן חשוב מאוד לעשות שימוש בקרם הגנה בעל מקדם גבוה, כך בדיוק אפשר להימנע מסיכונים.

ביגוד

חשוב גם לבחור ביגוד מתאים לתקופת הקיץ. אולם לא פשוט למצוא ביגוד שכזה. מרבית הלבוש שלנו, מספק הגנה לא מספיקה, כך שקרני השמש חודרות מבעד לבגד. בשל סיבה זו, רצוי גם מתחת לבגדים למרוח קרם הגנה. תוכלו גם למצוא ביגוד אטום בפני חדירה של קרניים אולטרה – סגוליות.

מה באשר לנקודות חן?

ידוע כי השמש מהווה סכנה גדולה יותר לאנשים בעלי עור בהיר, במיוחד ג'ינג'ים. אם יש לכם שומות, נקודות חן קיימות או כאלו שצצו לפתע, מופיעים כתמי פיגמנטציה, חשוב ביותר לפנות לרופא עור לשם אבחון.

הגנו על עצמכם ממזיקים

בימות הקיץ, החרקים מתחילים לחגוג את החיים. אנו מתכוונים ליתושים, שהם מכה בפני עצמה, וישנם מזיקים נוספים כמו קרציות או אי אילו טפילים. התוצאה היא עקיצות, ואין להקל בכך ראש, הן  עשויות להיות מסוכנות ולגרום למחלות.

איך ניתן לדעת? בדרך כלל העקיצה היא צורבת וניתן התמודד עם התחושה בדרכים שונות, במיוחד מומלץ לקרר את האזור. אולם, לעיתים העקיצות הללו גורמות לתופעות קשות יותר המשמשות תמרור אזהרה. עם כל סימן חריג יש לפנות לרופא. זה לא מכבר ידוע כי מזיקים וביניהם גם יתושים, עלולים מעבר לעקוץ גם להעביר מחלות. כדאי מאוד למרוח את הגוף בחומר דוחה יתושים.

השפעת השמש על ילדים

ילדים נוטים לבלות רבות בחוץ בימות הקיץ, במיוחד בזמן החופש הגדול. הם אוהבים לבלות בים, בבריכה, בפעילויות שונות המתקיימות בחוץ, ולכן כה חשוב לבחור בעבורם קרם הגנה מתאים. עורם של ילדים רגיש יותר מעורם של מבוגרים. בנוסף, האפשרות להיחשף לנזקי השמש ותוצאותיה בגילאים צעירים ועד גיל 18, הן התשתית לבעיות עתידיות.

תינוקות בהחלט אין לחשוף לקרני השמש, יש לכסות את העגלה עם בד כלשהו היוצר צל, ואם כבר רוצים לבלות בים או בבריכה, מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות עם כובע ומצוידים בקרם הגנה.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button