תזונה נכונה

מתכונים לפסח שיהפכו אתכם לסטארים של ליל הסדר

שמחה רבה! אביב הגיע, פסח בא, ההזמנה ליל הסדר הגיעה בוואטס אפ, ולליל הסדר יגיעו כל הדודות החטטניות, וגם יגיעו כל האחיינים הקטנים והצווחניים, והקושיות יגיעו, והרכילויות יגיעו, וההתלחשויות יגיעו, ומי מביא מה, גם זה יגיע. זה הולך להיות ערב ארוך, בהנחה שאצלכם מקובל לקרוא את כל ההגדה ולא לעצור ב"מה נשתנה", עם כמות עצומה של מאכלים חגיגיים על טהרת קמח המצות הבלתי נעכל בעליל, ושלל פחמימות אחרות.

אבל היי, אולי אתם, כן, כן, אתם יכולים להיות הגואלים של הערב, ממש כמו משה, להוציא את כל קרובי המשפחה מעצירות לחירות, להביא אותה עם מנה מדהימה שמגיע לה לפחות כוכב מישלן אחד על שום התעוזה לצאת מהמסגרת הרגילה של מתכונים לפסח שרשומים בעיפרון דהוי במחברת המצהיבה של הדודה.

יש שלל סלטים, מרקים, תבשילים וכמובן קינוחים שניתן להכין לארוחת החג, שאפשר לאכול בלי להסתובב אחר כך עם בטן נפוחה של אישה בחודש חמישי. מה למשל? הנה לכם אחלה מתכון לפסח, שתמיד עובד ומצליח. נסו אותו בליל הסדר קרוב ותיווכחו בעצמכם!

ארטישוק ממולא קינואה ברוטב אפונה בארומה לימונית

קודם, כל מה צריך?

חומרים ל-12 תחתיות ארטישוק ממולאות:

12 יחידות ארטישוקים טריים ורעננים (מותר גם תחתיות קפואות, אף אחד לא יהרוג אתכם על זה, אולי על דברים כן…)

מים קרים

מיץ לימון

למלית הפנימית:

1/2 קילו קינואה מבושלת

4 כפות קמח תירס

2 ביצים טרופות

עלים משני גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק דק

1 כפית בהרט או אגוז מוסקט

מלח ים אטלנטי

1 כפית פלפל שחור גרוס טרי

לאורז:

2 כוסות אורז יסמין לבן שטוף היטב

2 כפיות מלח ים

3 כוסות מים

2 כפות שמן תירס

לרוטב:

400 גרם גרגירי אפונה טרייה או שקית אפונה קפואה

1בצל לבן בינוני קצוץ

2 כפיות כורכום

ראש שום ירוק טרי פרוס או 4-5 שיני שום יבש כתושות

1/4 כוס שמן תירס

2 עגבניות טריות בשלות מגורדות או 200 גרם עגבניות מרוסקות מקופסא

מיץ מחצי לימון טרי

1 כפית מלח

1 כפית פלפל שחור גרוס

ועכשיו, לעבודה ולמלאכה:

  1. מכינים את תערובת הקינואה: מערבבים בקערה קינואה מבושלת, פטרוזיליה קצוצה ותבלינים. מוסיפים ביצים טרופות וקמח תירס ומניחים בצד.
  2. אם אנחנו משתמשים בארטישוקים טריים אז מנקים אותם: נתלוש את העלים החיצוניים הקשים עד שנגיע לעלים הרכים. קוטמים באמצעות סכין את העלים הרכים עד שמתגלות השערות הלבנות. משתמשים בכף ומחלצים בכוח את השערות ומשפשפים מיד בחצי לימון כדי למנוע השחרה. עכשיו מניחים בקערה עם מים קרים ומיץ לימון.
  3. ממלאים את תחתיות הארטישוק הנקיות בתערוכת הקינואה.
  4. בשלב זה אנחנו מחממים שמן תירס בסיר רחב ומטגנים את הבצל עד שהוא מזהיב. מוסיפים את שום, גרגירי אפונה, עגבניות מרוסקות, תבלינים ומיץ לימון. מערבבים ומוסיפים מים עד כיסוי מלא.
  5. עכשיו אנחנו מבשלים את הרוטב ברתיחה עדינה במשך כ-15 דקות עד שהוא מתאחד, מקבל גוון צהבהב עמוק וטעם לימוני. מסדרים את תחתיות הארטישוק בצפיפות בתוך הרוטב, מכסים ומבשלים במשך 45 דקות בסיר מעל אש בינונית. משגיחים מדי פעם ואם יש צורך מוסיפים מעט מים.
  1. יאללה, עכשיו מכינים את האורז: מוזגים שלוש כוסות מים לסיר בינוני, מוסיפים 2 כפות שמן תירס ו-2 כפיות מלח. מוסיפים את האורז השטוף ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך כעשרים דקות.
  2. ולשלב הכי כיף שבו מרכיבים את המנה ומגישים אותה לסועדים הרעבים: מניחים את האורז בקערת הגשה יפה ומעליו מסדרים את תחתיות הארטישוק. מפזרים את האפונים מעל ושומרים מעט רוטב בצד לתוספת.
  3. בתיאבון!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button