תזונה נכונה

בישול לכל המשפחה

בשנים האחרונות הפכה הקולינאריה לתחום התעניינות בקרב אוכלוסיות רבות בחברה. אין חולק – שהיא תמיד הייתה כאן, אך עם השתלטותה של המדיה האינטרנטית והטלוויזיונית – החלו להיפתח ערוצי בישול, אתרי מתכונים, התחלנו לשתף את העוגה שהכנו לשבת ברשתות החברתיות והתחום ביסס את עצמו יותר ויותר.

אחת האוכלוסיות אשר מפתיעות בהתעניינותם הרבה בתחום הבישול הם דווקא ילדים ובני-נוער.

בעבר, הלא רחוק, היה נהוג כי מתכונים משפחתיים עוברים מדור לדור – מהסבתות אל האמהות וכן הלאה, אך עם השפעתם העולה של מגמות קולינאריות שונות נוצר עניין רב בקרב הדור הצעיר.

אחת המגמות המתפשטות – היא התזונה הנכונה. רבים מבני הנוער מאמצים לעצמם הרגלי אכילה שונים מבעבר, אם באמצעות תזונה בריאה יותר וכלה בתזונה טבעונית או צמחונית, שנובעת הן ממניעים בריאותיים והן ממניעים מוסריים. לראיה: אחוזם ההולך וגדל של בני נוער שהופכים להיות צמחונים או טבעונים.

במחקרים ניתן לראות כי בקרב בני הנוער ועד לגיל 20 – חלה עליה, ביחס לשאר האוכלוסייה, באימוץ הרגלי אכילה בריאים יותר בשנים האחרונות. יתרון בולט אשר נובע מכך, הוא ההפחתה המשמעותית ברצונם של הצעירים לקנות מזון מהיר מחוץ לבית, לרבות: המבורגרים ופיצות, ולצד הזמן הדרוש על מנת ללמד את הילדים ובני הנוער לבשל, שהוא לא מעט, אין כל ספק שהרווח כולו שלנו.

יתר על כן, בישול עם ילדים תורם רבות גם לאינטראקציה משפחתית – בין ההורים לבין הילדים וגם בין האחים, בתחילה באמצעות הכנת מתכונים קלים יחד וכלה בהכנת ארוחות משפחתיות – בהן לכל אחד מבני המשפחה יש חלק אינטגראלי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button