תזונה נכונה

שמירה על תזונה נכונה לאורך זמן

טיפוח אורח חיים בריא הוא כבר מזמן לא רק עניינם של המשוגעים לדבר. ההכרה בחשיבות של הקפדה על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית הפכה לעניין שבשגרה עבור חלק גדול מהאנשים, שמבינים היום את חשיבות השמירה על הבריאות ועל משקל תקין כבר מגיל צעיר.

המילה "דיאטה" היא כל כך שגורה ונפוצה עד שחלק מהאנשים טועים לחשוב שדיאטה זמנית היא דרך טובה ונכונה, אך לא כך הדבר. כולנו נתקלנו במצב בו אנחנו מרגישים שדחוף לנו להוריד כמה קילוגרמים מהמשקל העודף, אם לרגל השתתפות באירוע שחשוב לנו או סתם בשביל לשפר את ההרגשה הכללית. דיאטה היא אמנם דרך להוריד במשקל, אך כאשר מדובר על דיאטה קצרת טווח, חשוב לדעת שהתועלת בה פחותה. דיאטה מהירה מביאה בסופו של דבר יותר נזק מתועלת כיוון שהיא אינה בריאה לאחוזי ההשמנה החוזרת לאחריה הם גבוהים במיוחד.

הקפדה על תזונה נכנה לאורך זמן, לעומת זאת, היא הדרך הנכונה והבטוחה גם לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן וגם לנהל תפריט בריא שמכיל את כל אבות המזון. כמובן ששילוב של פעילות גופנית באורח חיים זה מגבירה את קצב הירידה במשקל, מחטבת את הגוף ומוסיפה למימד הבריאותי כולו.

הבעיה עם שמירה על תזונה לאורך זמן היא הקושי להתמיד כל הזמן, לוותר על מזונות אהובים ולשמור על משטר קפדני. ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור בכך ונפרט חלק מהם בהמשך המאמר.

טיפים מרכזיים לאימוץ הרגלי תזונה נכונה

-בחירת תפריט הגיוני- כדי להצליח לשמור על תזונה נכונה ובריאה לאורך זמן, חשוב מאוד לבנות תפריט יומי אפשרי ומגוון. כדאי לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע כמו דיאטנית או נטורופתית ולא לבנות אותו לבד. בדיאטה מוצלחת אסור להיות רעבים- יש להקפיד לאכול כל שלוש-ארבע שעות, לצרוך את כל אבות המזון ולשלב את כל הטעמים. דיאטות מהירות שמביאות אדם לתחושת רעב מיועדות מראש לכישלון.

-משמעת עצמית- תהליך של אימוץ הרגלים חדשים דורש גם הכנה נפשית ולא רק פיזיולוגית. כוח רצון, התמדה ונחישות הם הבסיס להצלחה של כל דיאטה ולכן צריך למצוא את הדרך לפתח את היכולות הללו, אם באופן עצמאי, אם תוך קבלת עזרה מהסביבה הקרובה ואם תוך שימוש בעזרה והכוונה מקצועית.

-דיאטה משותפת- השיתוף עם אנשים אחרים הוא דרך מצוינת לעזור להתקדמות הדיאטה. ניתן למצוא חבר או קרוב משפחה שגם כן רוצה לרדת שמשקל ולעבור איתו את התהליך בצורה משותפת, או למצוא קבוצת הרזיה שנפגשת על בסיס שבועי ומהווה מקור לפורקן הקשיים, קבלת טיפים וחיזוק הביטחון. השיתוף בדיאטה יכול לגרום לדרבון, לקבלת תמיכה וכמובן לייצר תחרות בריאה שתניע לפעולה.

-שילב בסדר המוכר- תזונה נכונה צריכה להתבסס על סדר והקפדה על לוח זמנים האישי. כאשר מנסים לאמת הרגלים חדשים, מומלץ להצמיד אותם להרגלים אחרים שכבר קיימים ומוכרים על מנת להקל על עצמנו לאצץ אותם ולהכניסם לשגרת חיינו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button