תזונה נכונה

מאכלים בריאים לתזונה נכונה

אורח החיים המערבי, המהיר והלחוץ מפריע לנו לזכור, ש "אנחנו מה שאנחנו אוכלים" (You Are What You Eat). שמירה על תזונה בריאה היא בחירה בסיסית על מנת להשיג איכות חיים, בריאות, שלווה ונינוחות, והתמודדות טובה יותר עם לחצי היומיום. בשמירה על תזונה בריאה נשיג משקל תקין, בריאות טובה, מראה מושך ומלא חיים יותר, ועוד. קשה להפריז בחשיבות העניין, אספנו עבורכם כמה כללים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה.

איכלו תפריט מגוון

מומלץ להשתמש במגוון מתכונים, על מנת לצרוך מזון שיכיל את כל הרכיבים ההכרחיים לגופכם – פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים, ויטמינים, מינרלים, ואחרים. בהקפדה על שימוש במגוון מתכונים, תוכלו למשל לגוון בסוגי המנות העיקריות שלכם (בשר, עוף, דגים, ולפעמים אפילו ארוחות צמחוניות) ובתוספות שאתם מציעים (אורז, פסטה, ירקות מוכנים בצורות שונות, וכדומה). תתפלאו לגלות כמה מתכונים בריאים וקלי הכנה ייכנסו יהפכו חלק משגרת חייכם תוך ששתמשיכו להתנסות במתכונים בריאים ומגוונים.

השתדלו להיפטר ממזונות לא בריאים

לא קל להימנע מאכילה של ממתקים, מזונות מטוגנים, חטיפים, ו"קלוריות ריקות", אם הם כבר בבית. לכן, נסו להימנע מרכישתם מלכתחילה. אם מדי פעם תוקף אתכם חשק עז לחטיף לא בריא – למה שלא תפנקו את עצמכם ותאפשרו לעצמכם לאכול אותו? במקרה הזה, פשוט תצטרכו לעשות מאמץ מיוחד על מנת להשיג אותו.

לימדו לאכול מספיק ירקות ופירות

בין סוגי המזון ההכרחיים לנו, אנחנו פוגשים את החלבונים (המצויים בשפע למשל במוצרי חלב וביצים), הפחמימות (המצויות בשפע בבצקים, אורז, פסטה, תפוח אדמה, וכדומה), והשומנים (השומנים הבריאים נמצאים בעיקר בדגים ובצומח, למשל באבוקדו ובאגוזים).

בנוסף לכל אלה, עלינו לצרוך כמויות יומיות קבועות של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, ועוד. את כל אלה, ניתן להשיג בשפע מאכילה יומיומית של ירקות ופירות. הנה כמה עצות:

  • העדיפו לאכול את הירקות והפירות שלכם חיים. לא מבושלים, לא משומרים ולא מטוגנים. אם לא חיים – העדיפו מאודים, או מבושלים בתוך מרק כשגם מי הבישול נאכלים. חלק מהרכיבים הבריאים בירקות פשוט נהרסים בבישול, וחלק אחר מתמוסס לתוך מי הבישול.
  • הקפידו לצרוך כשתי כוסות של ירקות ביום וכוס אחת של פירות.
  • השתדלו שלא לקלוף פירות וירקות שניתן לאכול על קליפתם. מלפפונים, תפוחי עץ, תפוחי אדמה, גזר, ואחרים, מכילים את מרבית הערכים התזונתיים באזור הקליפה ולכן קילופם פוגע בכמות הרכיבים התזונתיים הבריאים שאתם מקבלים מהם.
  • שוב, גוונו! איכלו סוגים שונים של ירקות ופירות בכל יום, השתמשו ונסו מתכונים מכל הסוגים לסלטי ירקות, סלטי פירות, מרקים וירקות מאודים. השתדלו לבחור ירקות ללא שמן או עם מעט ככל הניתן ממנו.

נסו לשלב פחמימות מלאות בתפריט שלכם

אם אתם אוהבים אורז, פסטות, ובצקים – נסו לשלב מוצרי קמח מלא בדיאטה שלכם. הקמח המלא הוא איכותי ובריא יותר. בנוסף, תוכלו לנסות סוגי אורז בריאים יותר מהאורז הלבן (למשל אורז מלא, אורז אדום, אורז בר, וכדומה), או קינואה כתחליף לתוספת בצד המנה העיקרית שלכם.

בדקו מה הצרכים האישיים שלכם

כשאתם מבצעים שינוי מהותי ברגלי התזונה שלכם, חשוב שתדעו מה מצבכם, ממה כדאי לכם לאכול יותר וממה כדאי להימנע. גשו ובצעו בדיקת דם עדכנית מקיפה, בה תבדקו את רמות הברזל שלכם, מצב הטריגליצרידים, הכולסטרול ה"רע" וה"טוב", וכדומה, והתאימו את הדיאטה שלכם למצבכם הבריאותי האישי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button