כללי

חור בעור התוף

חור בעור התוף הוא לא סיבה לדאגה ובודאי שאינו מהווה סיבה לפאניקה. לא מדובר כאן בלקות שמיעה, חלילה, אלא סך הכל בבעיה רפואית אשר לרוב מחלימה גם ללא טיפול.

ברמת העיקרון לא נדרש טיפול ספציפי עבור חור בעור התוף. מרבית המקרים מחלימים ללא טיפול תוך פרק זמן של כשלושה חודשים. יחד עם זאת בהחלט יתכן מצב שבו הרופא שלכם ירשום לכם אנטיביוטיקה ללקיחה כתסחיף או בדמות טיפות אוזניים על מנת למנוע זיהום באוזן או לטפל בזיהום קיים. במידה שהחור בעור התוף גורם לכם לתחושת כאב יתכן שהרופא יתן לכם מרשם גם עבור משככי כאבים חזקים כמו אצטמינופן או איבופרופן. בנוסף גם חימום האיזור יכול להקל במידה רבה על הכאב.

בחלק מהמקרים לא תהיה ברירה אלא לבצע ניתוח לתיקון עור התוף. במהלך הניתוח, אשר אורך כמה שעות, נלקחת ריקמה שבה משתמש הרופא המנתח על מנת 'לסתום' את החור בעור התוף. ניתוח שכזה מתבצע בדרך כלל במקרים כמו חור בקצהו של עור התוף או במקרים שבהם החור נוצר כתוצאה מזיהום.

בתקופת ההחלמה תצטרכו לשמור על חלל האוזן יבש. למעשה זה אומר שכל פעילות כמו צלילה או שחייה היא מחוץ לתחום. גם כאשר אתם נכנסים למקלחת תצטרכו לחבוש כובע ניילון מיוחד או לכל הפחות להכניס אל תוך האוזן פיסת צמר גפן ששמור עליה יבשה ותמנע מהמים לחדור אל חלל האוזן.

הדבר החשוב ביותר הוא שאם כבר גיליתם כי קיים חור בעור התוף שלכם, בדקו האם יש צורך בטיפול מסויים. במידה שהרופא המליץ על טיפול הקדימו לבצע אותו ולטפל בבעיה על מנת למנוע הדרדרות המצב עד לכדי לקות שמיעה של ממש.

כמה הנחיות נוספות הן:

אל תשתמשו באף תרופה שלא נרשמה עבורכם ולא אושרה על ידי הרופא המטפל.

טלו באופן קבוע את התרופות שהרופא רשם עבורכם.

הגנו על האוזן מפני אוויר קר או רוח

השתדלו להמנע מקינוח האף כל עוד האוזן נמצאת בתהליך החלמה

התנהגות לאחר החלמת עור התוף

לאחר שאישרתם סופית כי עור התוף החלים לחלוטין אין למעשה התנהגות מיוחדת הנדרשת מכם. מה שכן תוכלו לעשות הוא להמנע מחזרתה של התופעה.

שמרו על הגיינה ועל ניקיון האוזן אך המנעו מהחדרת מקלות ניקוי האוזניים, עמוק מידי אל חלל האוזן. ניקוי האוזן צריך להעשות רק בחלל האוזן החיצוני.

שמירה על ניקיון האוזניים יכול לסייע במידה משמעותית למניעת זיהומים בחלל האוזן התיכונה או האוזן הפנימית. זיהום שכזה יכול לגרום להצטברות נוזלים אשר מפעילה לחץ רב על עור התוף וכתוצאה יכולה ליצור בו סדק.

אחרי שעור התוף החלים כדאי בהחלט לגשת ולבצע בדיקת שמיעה על מנת לבדוק שמצב השמיעה הוא תקין וכי הוא חזר לקדמותו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button