תזונה נכונה

פילאטיס ותזונה נכונה

מעוניינים לרדת במשקל? רוצים לשפר את המאזן הבריאותי שלכם? אתם לא לבד: בשנים האחרונות, המודעות לחשיבותם של חיים בריאים עלתה בעשרות מונים. יחד עם התפיסה הזו, עלתה גם הידיעה כי על מנת לחיות חיים בריאים באמת צריך לרתום יחדיו שני מרכיבים חשובים. הראשון הוא תזונה נכונה, והשני – פעילות גופנית. או פשוט פילאטיס.

קווים לדמותו של הפילאטיס

פילאטיס, ברמה הכללית, היא שיטה לאימון גופני, שמטרתה להביא לשיפור היציבות של הגוף, ובכלל – תפקודו הכולל. הדבר נעשה בצורה של סדרת תרגילים, ביניהן חזרות קצרות, אשר חיבור של כולן יכול להרגיל את הגוף לבצע פעולות יומיומיות שונות ללא כל מאמץ. תרגול, והפעלה של שרירי הייצוב, הם מילות המפתח. וכאן, הדיוק חשוב מאין כמוהו.

הפילאטיס שונה מתרגולי הכושר המסורתיים במספר דרכים: ראשית, המטרה בו היא להאריך את השרירים, ולא לכווץ ולקצר אותם כמו באימון כושר רגיל. זאת ועוד, הפילאטיס פועל גם על השרירים הפנימיים של הגוף. אלה אמנם נראים פחות לעין, אבל מתחזקים את המערכת כולה.

לפילאטיס, אם כן, מספר יתרונות מרכזיים:

  • הוא מחזק את מערכות הגוף
  • הוא מגביר את השליטה שלנו בגוף
  • הוא מקל על כאבים באזורים שונים בגוף, דוגמת צוואר או גב
  • הוא מתרגל יכולות חשובות, דוגמת ריכוז או נשימה נכונה

חשיבותה של תזונה

כאשר מפעילים את הגוף, בין השאר באמצעות פילאטיס, התזונה מקבלת מקום מרכזי מאין כמוה. כפי שניתן לשים לב, בין יתרונותיו של הפילאטיס שהובאו מעלה, לא הוזכרה ירידה במשקל. זה לא מקרי: הפילאטיס אמנם מחזק את הגוף, אך קצב שריפת הקלוריות שלו נמוך ביותר, בטח בהשוואה לריצה או להתעמלות בחדר כושר, למשל. עם זאת, היות והפילאטיס מבוסס על התנגדויות של הגוף, הוא תורם לחיטוב הגוף: מראה מוצק וזקוף הם פועל יוצא של אימוני פילאטיס רבים.

גם אם מטרת הפילאטיס אינה בהכרח להוריד במשקל, יש לתת את הדעת על התזונה שצורכים יחד עימו. בכוחה למלא את מצבורי האנרגיה של הגוף, לשמור על תפקוד המערכת החיסונית, להקטין נזקים אפשריים כתוצאה מהנעת הגוף וכן הלאה. מה שחשוב יותר, הוא שתזונה נכונה מאפשרת, מעל הכול, לשמור על מאזנים חיוביים ומשקל תקין בגוף – זהו המפתח להימנעות ממחלות רבות בפרט, ולהארכת חיים בכלל.

הסוד הוא בשילוב

מומחי בריאות רבים ברחבי העולם מסכימים על כך שאורח חיים בריא לא יכול להיגרם עקב הנעה נכונה של הגוף בלבד, או לחילופין הסתמכות אך ורק על התזונה. המפתח לחיים בריאים, בכל אחד מהמקרים, יצריך משחק בשתי החזיתות האלה. מצד אחד, להקנות לגוף את כל הרכיבים החשובים לו, והימנעות מאלה הפוגעים בו. מצד שני, לתרגל את מערכות הגוף השונות, השרירים וכן הלאה. התוצאה האפשרית של אלה היא גוף יפה ובריא הרבה יותר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button