תזונה נכונה

תפריט לסעודה מפסקת- כך תעברו בקלות את צום יום הכיפורים

הידעתם כי שתיית תה ירוק איכותי, טעים וארומאטי יכולה לעזור לכם להכין את הגוף לצום וע"י כך לעבור אותו בשלום? בשורות הבאות נפרט לגבי סוגי המאכלים שרצוי שיופיעו בארוחה המפסקת טרם צום יום הכיפורים ומדוע כדאי לשלב בתפריט גם תה כחלק בלתי נפרד מהארוחה.

מתכוונים לצום – עם מים, תה וארוחה קלה

על מנת לעבור את הצום בשלום יש להתחיל להתכונן לקראתו כבר משעות הבוקר ולאורך כל היום. יש להרבות בשתיית נוזלים ולהימנע מארוחות גדולות במיוחד. יש לצרוך מאכלים מדגנים מלאים כגון לחם ופסטה מקמח מלא על מנת להכין את הגוף לקראת מחסור באנרגיה ע"י שחרור איטי של סוכרים ושומנים לדם ממערכת העיכול. הימנעו ככל שניתן משתיית משקאות ממותקים (מגבירי צמא) ומקפה אשר ידוע באפקט המשתן שלו ועלול לתרום לסיכוי להתייבשות במהלך הצום והעדיפו משקאות בריאים יותר כגון מים או תה ירוק אשר אינם מכילים סוכרים מיותרים.

תפריט הארוחה המפסקת – מה כדאי להגיש?

חשוב מאוד שלא להפריז בכמויות צריכת המזון בארוחה המפסקת על מנת שלא לקום בבוקר שלמחרת עם תחושות רעב קשות. מומלץ לצרוך ארוחה עשירה בחלבון לצד ירקות ודגנים מלאים. ארוחה מפסקת "קלאסית" צריכה לכלול מנת בשר לבחירתכם, פסטה או אורז (עדיף מחיטה מלאה), תפוחי אדמה, אפונה או שעועית וסלט ירקות פשוט. דאגו לכך שסלט הירקות יכלול מעט שמן זית, אבוקדו, אגוזים, פשתן ובוטנים. חומצות השומן הללו יעזרו לכם שלא לחוש תחושות רעב זמן קצר לאחר הארוחה המפסקת. לקינוח וותרו על מאכלים מתוקים כגון עוגות והסתפקו במנת פרי אחת ולא יותר. עודף פירות גורם לאיבוד נוזלים דרך הצואה. לאורך כל הארוחה הרבו בשתיית מים או תה ללא סוכר, כאמור, חשוב שלא לצרוך שתייה ממותקת אשר מגבירה את הצמא.

תפריט לארוחה מפסקת – מדוע חשוב לשלב תה ירוק בארוחה?

ראשית כל, חשוב להבין כי סוגי התה נבדלים זה מזה במידת הזמן בו הם היו חשופים לתנאים מחמצנים. התה השחור, למשל, חומצן במשך כשבועיים עד חודש ולכן לו טעם, ארומה והרכב שונים לחלוטין מזה של התה הירוק, אשר כמעט ולא עבר תהליך של חמצון. שתיית תה, במיוחד בגרסתו הירוקה, חיונית ביותר כחלק בלתי נפרד מהארוחה המפסקת מהסיבות הבאות :

  • זוהי דרך מצויינת לספק לגוף נוזלים, במיוחד עבור מי שאינו "אוהב" לשתות מים וכאלטרנטיבה בריאה למשקאות ממותקים.
  • דיכוי התיאבון – לתה הירוק השפעות מדכאות תיאבון ולכן הוא משמש רבות לצרכי הרזייה ובמקרה של צום הכיפורים, להפחתת הכמיהה למזון.
  • טנינים – אלו הם חומרים אשר נמצאים בתה בריכוז גבוה יחסית ואחת מהשפעותיהם על הגוף הוא כיווץ כלי דם בכליות ומניעת איבוד נוזלים דרך השתן.
  • המסת שומנים – תה ירוק חם ומהביל עוזר להמסת השומנים בארוחה ומונע מיצוק שלהם במערכת העיכול. ע"י כך עוזר התה לעיכול טוב של המזון כך שתחושת השובע נשמרת לאורך זמן מתום הארוחה המפסקת.

ובכלל, שתיית תה בריאה ביותר ועוזרת לנו לקבל את כל הטוב שבעלי הקימיליה סיננסיס כגון פלבנואידים, ויטמינים ומינרלים. תה ירוק הינו סוג התה אשר עשיר במרכיבים אלו ושתייתו טרם הצום תעזור לכם לעבור אותו בשלום. שיהיה צום קל וגמר חתימה טובה!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button