בריאות

טסים למזרח? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

החלטתם לטוס למזרח ואתם נרגשים לבשר את החדשות להורים. אך במקום לחלוק עמכם את השמחה וההתרגשות שאתם מרגישים מהטיול העתידי, ההורים מחווירים ונכנסים להתקף חרדה. הסיבה לכך היא לא כי הם מבוגרים ולא יודעים כיצד לבלות, אלא כי הם מודעים היטב לסכנות הרבות שאורבות למטיילים במזרח וחוששים לשלום ילדיהם האהובים. כדי להרגיע את ההורים וגם את עצמכם, צריך להכיר את הסכנות ולעשות את כל אשר ביכולתכם כדי להישמר ולחזור הביתה בריאים ומרוצים.

הסכנות שבמזרח

ארצות המזרח מהוות יעד אטרקטיבי ביותר לכל אוהבי הטיולים וההרפתקאות. מדובר ביעד אקזוטי ולא מוכר שיכול לספק חוויות חדשות וייחודיות. אך יחד עם החוויות, המזרח מלא בסכנות ייחודיות, מחלות קשות, עוני, פשע, הונאות והיד עוד נטויה. ולכן כל מי שיוצא למזרח צריך להכיר את הסכנות העומדות בפניו ואת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להתגונן בפני הסכנות הללו. לפניכם טיפים שיעזור לכם לשמור על הבריאות בטיסה למזרח.

טיפים לשמירת הבריאות בטיסה למזרח

לקבל חיסונים – עוד לפני שאתם קונים כרטיס טיסה להודו, סין, נפאל או כל מקום אחר, חשוב לבדוק אילו חיסונים מומלץ לקבל לפני שמגיעים לאותו האזור. חלק גדול מן החיסונים הדרושים הם חיסונים שיש לקבל לפחות חצי שנה לפני מועד הטיסה ולכן השלב הראשון הוא ללא כל ספק איסוף מידע על החיסונים ואז השלמת כל סדרות החיסונים הדרושים.

לא ללכת לאיבוד – אפשר ללכת לאיבוד בכל מקום לא מוכר, גם בתל אביב, חדרה או פתח תקווה. אך מה קורה כשהולכים לאיבוד בחוץ לארץ? זהו עסק ביש שבאמת כדאי להמנע ממנו. הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בטכנולוגיה החדשה מחך ולהסתמך על שיטות ישנות יותר מאידך. חשוב ביותר לרכוש מפה של כל אזור חדש אליו מדיעים. זכרו כי הלונלי פלנט, מדריך הטיולים שלכם יכול להיות מציל חיים ולכוון אתכם לכל מקום שאתם צריכים. אך אם בכל זאת אבדה דרככם, בהחלט מומלץ ללמוד כיצד להשתמש באפליקציות שבמכשיר הפלאפון שלכם. ברוב הפלאםון מותקן הג'יפי אס שיכול לאתר את מיקומכם בעזרת לוויין. קיימות אפליקציות נוספות המכילות מפות אשר יכולות לא רק לעזור לכם לנווט ברגל אלא גם להציע קווי אוטובוס זמינים.

להשמר מפני נוכלים – טיפ חשוב נוסף הוא להישמר מפני נוכלים. היות ולא תמיד ניתן לדעת מי נוכן ומא לא, העצה היא להיות חשדן כלפי כולם, לא למסור פרטים אישיים ולא לסמוך יותר מדי על אףאחד מן המקומיים.

לא לקחת הרבה כסף מזומן – כדי לא לקחת סיכון מיותר כדאי להפחית את כמות המזומנים בכיסים ולהשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי או טראבלינג צ'ק שאפשר לרכוש מבעוד מועד.

לבוש הולם – ישנם מקומות במזרח כמו הודו שהבם הלבוש כן קובע. אם אתם רוצים לטייל ולא למשוך תשומת לב מיותרת, מומלץ לא להתלבש בבגדים חושפניים מדי, פרובוקטיביים מדי או כאלה שרומזים כי אתם תהיו טרף קל לשוד או להצקה.

מצבי חירום – כל מי שמטייל במזרח או בכל מקום בעולם חייב להכיר את מספרי הטלפון של המשטרה, האמבולנס ושל שגרירות ישראל למקרים של מצב חירום.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button