תזונה נכונה

המלצות לתזונה נכונה ע"פ הרפואה הסינית

כבר מזמן ידוע כי הרפואה המערבית אינה מושלמת ולא תמיד יש לה מענה לכל מיני בעיות ותחלואות של הגוף האנושי. ישנן מסורות אחרות, עתיקות יותר שמציעות הבנה אלטרנטיסית של תפקוד הגוף והטיפול בהן.

קצת על הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מבוססת על עקרונות עתיקים שחופפים עם הקוסמולוגיה הסינית. הדגש החשוב בקוסמולוגיה זו היא האחדות של הגוף והחפיפה בין כל האלמנטים. לדוגמא, בשונה מן הרפואה המערבית, ברפואה הסינית לא מספיק לטפל בכבד אם ישנה מחלת כבד אלא צריך להתייחס לכל הגוף כמכלול ואפשר לפתור בעיות גם בעזרת טיפולים שונים שלא בהכרח כוללים טיפול ישיר באיבר החולה. יסוד חשוב אחר הוא היין והיאנג. שניהם מהווים את הכוחות המנוגדים שבפועלים בעולם. גם הגוף מתנהל על פי חוקי היין והיאנג ולכן בריאות תקינה על פי הרפואה הסינית היא מציאת האיזון בין היין והיאנג של הגוף.

המלצות לתזונה נכונה על פי הרפואה הסינית

ברפואה הסינית המזונות מתחלקים למזונות קרים וחמים. מובן שהכוונה היא לא חום וקור במובן של טמפרטורה אלא ההשפעה על הגוף. ישנם מזונות שמורידים את החום של הגוף ונחשבים למעלי היין וישנם אלו שמורידים אותו והם מעלי היאנג. היות ומדובר ברפואה לא מערבית, תהיה זו טעות לראות במילים אלו חום גוף שניתן למדוד על ידי מד חום.

מחלות שונות על פי הרפואה הסינית מזוהות עם יתר חום בגוף או המחסור של חום בגוף. מחלות שיוצרות תחושה של עייפות ודכדוך ישויכו לרוב להיעדר חום או יאנג בגוף ואילו מחלות שיש בהן אלמנט של כאב וצריבה, התרחשות וחוסר מנוחה, ייחשבו כמחלות עם עודף יאנג.

היות וברפואה הסינית יש תפיסה של אחדות, מערכת העיקול קשורה לכל חלק אחר בגופכם. מכאן שהתזונה היא המפתח לריפוי של מחלה ומחלה. בין המזונות החמים ומעלי היאנג ניתן למנות את הבשר. על פי הרפואה הסינית אין זה בריא לאכול בדר כלל וכלל אלא אם יש מחלה כלשהי הדורשת העלאה קיצונית של אלמנט היאנג. בהחלט לא מומלץ לאכול מזונות חמים בקיץ או בשילוב עם מזונות חמים אחרים. המזונות הקרים הם מזונות כמו כוסמת, טופו, אצות ים ואפילו אורז לבן.

למה כדאי לטוס לסין וללמוד על רפואה סינית

אם אתם רוצים ללמוד עוד על הרפואה והתרבות הסינית הדרך הכי מעניינת ויעילה לעשות זאת היא כמובן לנסוע לסין. כיום ניתן למצוא טיסות לסין במחירים משתלמים וללא כל עצירה בדרך. טיסה לסין היא הרפתקה נועזת שתפתח בפניכם דלת אל עולם חדש ולא מוכר ומסורת ארוכת שנים שכוללת הסתכלות שונה לגמרי על גוף האדם,על התזונה והרפואה.

מומלץ להכיר את הרפואה הסינית ולהבין קצת בנושא גם אם אין לכם שום שאיפות להפוך למטפל ברפואה משלימה ורפואה סינית. ישנה חוכמה רבה של אלפי שנים בתוך המסורת הסינית ויישום חלק מן העקרונות שלה יכולים להיות משני חיים גם עבור האדם הפשוט.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button