תזונה נכונה

איזו גלידה עדיפה?

הטמפרטורות רק הולכות ועולות. ואחוזי הלחות? בלתי נתפסים!!! פשוט בלתי אפשרי לא להעביר את הקיץ הלוהט מבלי להתענג על מעדן קר, מתוק ומרענן כגון קרטיב, ארטיק שמנת, סורבה או שרבט. אך אליה וקוץ בה – רבים ממוצרים אלה מכילים אחוזי שומן גבוהים ופחמימות פשוטות כך שבכל פעם שאנו "חוטאים" לפיתוי אנו מכניסים לא מעט קלוריות לגוף, מתחרטים ונשארים מתוסכלים בנוסף לחום המעיק. לכן, מוטב יהיה לדעת באיזו גלידה לבחור כך שמצד אחד יהיה לנו טעים ומרענן ומצד שני, גם נשמור על הבריאות, לא נתרום לעלייה במשקל ואולי אף נפיק תועלת תזונתית מהפינוק המתוק. להלן סקירה מקיפה שתעשה לכם קצת סדר בחודשי הקיץ החמים.

קרטיב

קרטיב הינו מעין "חטיף" קפוא אשר כולל מים בטעמים שונים אשר קפאו סביב מקל, המשמש לאחיזה. הקרטיב הראשון מתועד בשנת 1905 כאשר בטעות נשכחה כוס סודה עם מקל לערבוב בתוכה במרפסת בימות החורף הקפואים. הקרטיבים בימינו אינם מכילים חומרים טבעיים כי אם אלא מים בתוספת של צבעי מאכל וחומרי טעם, סוכרים וחומרים משמרים. קרטיב ממוצע מכיל בין 70 ל- 90 קלוריות וזהו יתרונו היחיד שכן הוא אינו מכיל שום גורם תזונתי מועיל לגוף, דבר אשר קרוי בעולם התזונה כ- "קלוריות ריקות".

ארטיק שמנת

ארטיק שמנת הוא ארטיק על בסיס חלב ומהווה מעין גלידה אישית בצורה של קרטיב. ארטיק שמנת מכיל גלידה על בסיס שמנת (החלק העשיר בשומן של החלב) ובנוסף גם תרכיזי פירות, פירות מיובשים, אגוזים, סוכריות, שוקולדים, וופלים, חומרי טעם וריח, ממתיקים, סוכרים, חומרים משמרים ועוד. ככל שהשמנת בארטיק איכותית ונקייה יותר כך הוא יותר טעים אך בהתאם לכך כך גדולה גם כמות השומן שבו. ארטיק שמנת יכול להכיל עד 20% שומן. החיסרון בארטיק השמנת הוא בכמות הקלוריות הגבוהה בו (עד ל- 400 קלוריות, ללא שוקולדים ותוספות למיניהן) אשר נובעת, כאמור, עקב רמות שומן גבוהות אך גם מפחמימות. מאידך, העובדה כי מדובר במוצר ע"ב חלב מלמדת אותנו כי מוצר זה עשיר בחלבון ואם הוא כולל גם תרכיז פירות, אז הוא יכלול גם ערך תזונתי נוסף של ויטמינים.

סורבה

סורבה הינו סוג של מקפא אשר עשוי בעיקרו מרסק של פרי או תערובת פירות. הסורבה נחשב כמעדן "פרווה" שכן הוא אינו מכיל חלב פר הגדרה. הסורבה נראה כמו גלידה אך הוא שונה ממנה במרקם ובטעם, כנראה עקב היעדר החלב. בנוסף לפירות, הסורבה מכיל כמות גדולה יחסית של סוכר ושל חומרים מייצבים אשר יכולים להיות טבעיים או סינטטיים. כדור אחד של סורבה מכיל כ- 100 קלוריות בממוצע, בדומה לכוס מיץ פירות טבעי. הקלוריות בסורבה בהחלט שאינן ריקות אך הערך הקלורי הרב שלו בהחלט מהווה את עקב האכילס שלו.

שרבט

שרבט מהווה את בן הכלאיים האולטימטיבי בין גלידת (ארטיק) השמנת לבין הסורבה ולכן נכון לעכשיו הוא גם העדיף ביותר בעולם התזונה. מדוע? ובכן, גלידת השמנת כוללת אחוזי שומן רבים ולכן למרות שהיא עשירה בחלבון וסידן, כמות הקלוריות הגבוהה שבה נמצאת בעוכריה. הסורבה כולל בעיקר פרי וסוכר ולכן אף הוא לא יעזור לכם לשמור על המשקל בקיץ.  לעומת זאת השרבט הוא מעין גלידה טעימה בגרסא מעודנת ובריאה- טעים כמוה, נראה כמוה אך יחד עם זאת בעל ערכים נמוכים של אחוזי שומן, קלוריות וסוכר. תזונה נכונה היא תזונה שחייבת לכלול תפריט מגוון ולכן השרבט נבחר למנצח – הוא מכיל רסק פרי, מעט סוכר ומיוצב באמצעות מעט מרכיבים חלביים כגון שמנת או אבקת חלב שמוסיפים לטעם. בסופו של דבר מדובר במעדן מפנק במיוחד אשר כולל גם חלבון, גם סידן וגם מעט קלוריות ושומן.  תיהנו!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button