תזונה נכונה

על הקשר בין תזונה לא מאוזנת למחלות בגיל מבוגר

רבים לוקים לחשוב כי תזונה לקויה משמע תזונה המובילה להשמנת יתר. פרשנות זו אינה נכונה.  תזונה לקויה יכולה להיות צריכת יתר של מזונות שונים או תת תזונה כתוצאה מאי צריכת מזונות מסוימים.  בנוסף, תזונה לקויה יכולה להיות צריכת מזונות מעובדים וחסר של ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף האדם ומגיעים כתוצאה ממאכלים בריאים, כמו למשל ירקות שונים, סויה, נבטים ועוד. צריכה לקויה של מאכלים בריאים יכולה להוביל למחלות, החמרה של מחלות קיימות, החלשת המערכת החיסונית ותדירות גבוהה של אשפוזים בהשוואה אל כל אדם רגיל. נכון להיום חברות ביטוח מגדירות גם מצבים של השמנת יתר או תת משקל כבעיה, דבר המשפיע רבות על הפרמיה אותה משלמים מדי חודש לביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות- צורך בסיסי בישראל

בישראל כל אדם מקבל שירותים רפואיים על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי. בנוסף, לכל אדם יש אפשרות להרחיב את הכיסויים של הקופה אליה הוא משתייך באמצעות ביטוחים משלימים המוצעים על ידי הסדר מיוחד של הקופה. למרות כל אלו אזרחי מדינת ישראל מודעים לעובדה כי רכישה של ביטוחים שונים, כמו ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח תאונות קשות ועוד יספק להם את המענה המושלם בכל הקשור אל הרפואה בישראל ומחוצה לה. ביטוחים אלו מציעים למבוטח כיסויים בסכומים יפים לכל מקרה של השתלות בישראל ומחוצה לה, ניתוחים שונים, טיפולים רפואיים ועוד. בנוסף, כל אחד יכול לבחור את הרופא המרדים שלו בניתוח ואת המנתח. כמובן שכל ביטוח מציע כיסויים שונים וכל לקוח צריך לבחור את הביטוח המתאים לו ביותר.

תזונה לא מאוזנת- עולה בכסף ובריאות

ניתן לומר כי הדרך הכי טובה לתאר את התוצאה של הזנחה ארוכת טווח של תזונה היא לומר כי היא תעלה לאותו אדם הרבה כסף. תזונה לקויה מובילה לחסרים בגוף ולאחר שהגוף מנצל את המשאבים הטבעיים שלו ואינו ממלא את המצבורים הטבעיים בחזרה הוא מאותת על החסר באמצעות מצב גופני ירוד, דבר אשר יכול להתפתח למחלות כרוניות שונות. אנשים אשר סובלים ממחלות כרוניות שונות יחוו לעיתים מצבים של החרגה בפוליסות הביטוח הקיימות שלהם. כלומר, המחלות מהם הם סובלים לא יזכו לכיסוי ביטוחי באותה פוליסת בריאות פרטית אותה הם רכשו. פעמים חברת הביטוח תסכים לבטח את אותם לקוחות, אך תגבה מהם סכומי פרמיה גבוהים וזאת משום שחברת הביטוח לוקחת סיכון שמא אותו אדם יזדקק לטיפולים רפואיים שונים בתדירות גבוהה יותר מאשר אנשים בריאים אשר שמרו על תזונה מאוזנת רוב חייהם.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button