כללי

התרומה של לימודי הסיעוד והסמכת אחיות אקדמאיות לטיפול בחולים בישראל

לימודי סיעוד תורמים בצורה משמעותית בכל הקשור אל טיפול בחולים, תהליך השיקום שלהם המהיר שלהם והיכולת שלהם לחוש בנוח גם במצבים בהם הם מאושפזים בבתי חולים. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות תפקידן של אחיות אקדמאיות וכל הקשור אל תרומת מסלול לימודי סיעוד לחולים ולצוות בית החולים.

אמפתיה בשילוב מקצועיות בבית החולים

אחים ואחיות אשר סיימו לימודי סיעוד מצליחים לשלב את הנוסחה הסודית בה מעוניין כל חולה, אמפתיה ומקצועיות. חשוב לזכור כי אנשים אשר מגיעים לבית החולים אינם חשים בטוב ופעמים רבות הם צריכים להתמודד עם כאבים וחוסר ידיעה לגבי מה אינו בסדר בגופם, יחס של רופאים אשר עובדים משמרות כפולות ומתקשים במתן תשומת לב לכל מטופל, אנשים נוספים אשר מאושפזים באותו חדר ותחושה של אנדרלמוסיה. התפקיד של אחים ואחיות הוא לכבד את הלקוח, להעניק לו טיפול מקצועי, לשים לב לבעיות שונות בתחום עולם הרגש, ההרכב המשפחתי והמצב הסוציאלי של החולה. אחות אשר סיימה לימודי סיעוד בהצלחה צריכה לדאוג להדריך את המטופל באשר לסוג לאורח החיים אותו הוא אמור לנהל לאחר האשפוז וכן מתי הוא אמור לעבור בדיקות תקופתיות.

האחות של שנות האלפיים

פרופיל האחות הרצוי של שנות האלפיים הוא של אחות אקדמאית ומוסמכת. רוב בתי החולים מטפחים את האחיות שלהן ומעודדים אותן ללמוד לימודי סיעוד לתואר ראשון וכן לימודי תארים מתקדמים במגוון מקצועות הקשורים אל היחס אל החולה והטיפול בו. בנוסף, בית החולים שולח את האחיות פעמים רבות להכשרות מקצועיות בבתי חולים בארץ וכן במרכזים רפואיים בחו"ל.  מערכת הבריאות בישראל מעודדת את התפתחותה של האחות בהיבט הקליני מקצועי וכן בהיבט הניהולי. בנוסף, קיימת מודעות גבוהה מאוד בכל הקשור אל יכולות התקשורת של האחות עם המטופל ומשפחתו דבר אשר בא לידי ביטוי בכל שאחיות רבות נשלחות אל קורסים שעיקרם הוא פיתוח של מיומנויות תקשורת מתקדמות, סדנאות הנחיית קבוצות בתחום בו האחות עוסקת, איזון של סימפטומים שונים אצל החולה ועוד.

לימודי סיעוד- קהל היעד המתאים

התרומה של האחיות האקדמיות וצוות בוגרי לימודי סיעוד משמעותית ביותר בכל הקשור בטיפול בחולים, אך השאלה החשובה ביותר טרם ההרשמה אל לימודי סיעוד היא האם כל אחד מתאים ללימודים אלו. לימודי סיעוד מתאימים לאנשים אשר חשים כי השליחות שלהם היא לעזור לאנשים אחרים וכי חלק מהמאפיינים האישיותיים שלהם הינם סובלנות, חוזק נפשי וביצוע כל דבר בצורה יסודית עד סופו. יש לקחת בחשבון כי לימודי סיעוד הם לימודים לא פשוטים אשר נמשכים כארבע שנים ומערבים לימודים תיאורטיים וכן לימודים מעשיים כבר בסיום השנה הראשונה או סיום השנה השנייה. נושאי הלימוד אינם קשים וקיימת מסה רצינית ביותר של חומר לימודי. בסיום תוכנית הלימודים כל סטודנט נדרש לעבור מבחן רישוי ואם הוא אכן עובר אותו הוא יכול להציע את עצמו למשרת אח או אחות בבתי חולים שונים בארץ.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button