כללי

מדוע משקפי שמש חשובים לבריאות העין לטווח הארוך

משקפי שמש נועדו על מנת להגן על העין מפני קרניים אולטרא סגוליות. המשקפיים יעילות בעיקר בתקופת הקיץ, אך גם בחורף ובעונות מעוננות הן יכולות לשפר בצורה משמעותית את בריאות העין לטווח הארוך. בניגוד לסברה פופולארית, בני אדם לא באמת חיו מיליוני שנים תוך חשיפה ממושכת לשמש. הם אמנם לא הצטיידו במשקפיים חדישות בעלי תכונות מתקדמות, אך הם ללא ספק הקפידו על הימנעות מחשיפה ממושכת וחיו בתוך איזורים מוצלים. למעשה, משקפי שמש הם אחד האמצעים ששיפרו בצורה הבולטת ביותר את בריאות העין לאורך ההיסטוריה.

מטרת המשקפיים

משקפיים כהים בולעים אליהם את הקרינה וכך מצליחים לווסת את כניסתו של אור השמש העובר דרכם. מבחינה פונקציונאלית, המשקפיים מונעים סינוור ולכן מאפשרים נהיגה גם בתנאי שמש וחום קיצוניים. יתרה על כך, המשקפיים מגנים על העין, על הקרנית ועל העור הרגיש בעפעפיים. אנשים משתמשים במשקפיים על שפת הים אך גם באיזורים המכוסים שלג. אפילו תחת זרקורים המפיצים אור רב ניתן לנצל את התכונות המתקדמות של המשקפיים ולשמור על בריאות העין לטווח הקצר והארוך.

בריאות ואופנה במוצר אחד

מניעת חדירה של קרניים אולטרא סגוליות אל העין מבטיחה צמצום נזקים בריאותיים חמורים. מלבד סרטן העין או ניוון של הרשתית, משקפי שמש ידועים בתור אמצעים יעיל למניעת קטרקט. בתור מוצר אופנתי משקפי השמש יכולים לשדר רעננות, ריחוק, קרבה או כל צורך אחר המתאים לאופי של מי שחובש אותם. השילוב בין חשיבות המשקפיים לשמירה על בריאות העין לבין שיפור איכות הראיה הפכו אותם לפריט אופנתי מבוקש. ניתן למצוא משקפיים המעוצבות בהתאם לאקלים של מדינה נתונה, משקפיים עולמיות לנשים, לגברים וילדים ומשקפיים למי שנוהג לבצע פעילות ספורטיבית בים או ביבשה.

מבנה המשקפיים

השמירה על הבריאות בעזרת משקפי השמש אפשרית בשל המבנה הייחודי שלהם. באופן כללי, ההמלצה לגבי משקפיים היא העברה של 10%-30% מהאור אל העין והעברה מקסימאלית של אור על-סגול. עדשה כהה מעבירה כמות אור קטנה יותר ובעלי עיניים רגישות יכולים להשתמש במשקפיים אלו על מנת למנוע החמרה במצב הבריאותי. הדרישה המרכזית מהמשקפיים היא בליעה של הקרינה העל סגולית. כידוע, סינון של אור גורם לאישון להתרחב ולכן משקפיים שאינם מסננים כהלכה את הקרינה עשויים לגרום נזקים.

משקפי שמש בשילוב עדשה אופטית

לסיכום, משקפי שמש ימשיכו להיות פריט אופנתי מוביל המציע יתרונות בריאותיים לטווח הארוך. כדאי לבחור משקפיים המיוצרות על ידי חברה מוכרת, למדוד אותם ולוודא מראש שהם לא לוחצים על הרקמות. במידה ואתם סובלים מבעיות בריאות בעיניים, התייעצו עם אופטימטריסט לפני רכישה של משקפיים ובדקו אפשרות לשלב בתוך העדשה המונעת קרינה גם עדשה אופטית. נצלו את מגוון המשקפיים ושמרו על הבריאות שלכם.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button