בריאות

חשיבות הטיפול בבית החולים להחלמה מהתקף לב

קיים קשר הדוק בין הטיפול הניתן בבית חולים לאדם אשר מחלים מהתקף לב לבין מהירות החלמתו. מאמר זה יגולל בפני הקוראים מהו הטיפול הניתן לאנשים לאחר התקף לב, על ידי מי ומדוע דבר זה כה חשוב.

חשיבות הטיפול לאחר התקף לב

חשוב לדעת כי מדינת ישראל היא אחת המדינות היחידות אשר מעניקות לחולה אחר התקף לב טיפול על ידי אחות אקדמאית וצוות מקצועי של רופאים, פסיכולוגים, דיאטנים ומאפשרת לו להישאר בבית מלון מיוחד חמישה ימים למטרת שיקום. הזיהוי של גורמי הסיכון אשר הביאו את אותו אדם להתקף לב וההחלטה באשר לפעולות אותן יש לבצע על מנת להימנע ממצב זה לחזור על עצמו מוטל על ידי הצוות של הבית חולים. חולה אשר מתאשפז בעקבות התקף לב יעבור תהליך שיקום בבית החולים ולאחר מכן הוא יוכל לחזור למכון לשיקום הלב וזאת על מנת שצוות מקצועי המערב אחות אקדמאית, רופא, פסיכולוגים, תזונאים ועוד יוכלו להדריך ולעזור לאותו אדם לחזור לשגרת חייו.

הטיפולים לאחר התקף

חשוב לדעת כי יש מספר טיפולים הניתנים לאדם לאחר שהוא חווה התקף לב:

  • טיפולים תרופתיים- ניתנים לחולה תרופות לדילול הדם וזאת על מנת שלא יהיה מצב בו ייווצרו לו קרישים בגוף, ניתנת לו תרופה שמטרתה לחזק את המערכת החיסונית של הגוף וזאת על ידי כמויות גדולות של אומגה וניתנות לו תרופות שמטרתן להוריד את רמת הכולסטרול בגוף.
  • תזונה נכונה- החולה משוחח עם אחות אקדמאית/ דיאטנית על חשיבות אכילת מזונות בריאים ותזונאית מכינה לו תפריט מזונות המתאים לו (דבר זה יכול להתרחש בעת השהייה בבית החולים או מיידית לאחר מכן על ידי קופת החולים). החולה יקבל הוראה ברורה באשר להימנעות טוטאלית ממאכלים רווי שומן וכן ממאכלים בעלי רמה גבוהה של גלוקוזה/סוכרים.
  • ספורט- ניתנת לו הדרכה באשר לפעילות הספורטיבית אותה הוא צריך לעשות וזאת על מנת לחזק את הגוף שלו ואת הסיבולת של הלב ריאות.
  • בדיקות תקופתיות- אחות אקדמאית תנחה אותו כל כמה זמן הוא צריך להופיע בקופת החולים על מנת לעבור בדיקות תקופתיות אשר יעידו על מצבו.
  • ייעוץ פסיכולוגי- תהיה לו אפשרות להיפגש עם פסיכולוג בהסדר עם קופת החולים אליה הוא משתייך וזאת על מנת לשוחח על החוויה הלא נעימה שהוא חווה ולהתמודד עם הפחדים השונים שנובעים ממנה.
  • לחצן מצוקה- חלק מתהליך ההסתגלות היא הכרה במצב ונקיטה באמצעים אשר יבטיחו מענה מהיר בעת מצוקה, כמו למשל התקנת לחצן מצוקה.

לסיכום, הטיפול בבית החולים לאחר התקף לב והיכולת להדריך את החולה ולעזור לו להשתקם הם אלו אשר יעזרו לו להחלים מהר ולחזור אל אותה שגרת חיים אותה הוא מכיר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button