בריאות

הקשר בין רטיבות ועובש בדירה- לבריאות שלנו

יכול להיות שאתם גרים בדירה ואפילו לא מודעים לסכנות הטמונות בה. אם יש בבית עובש ורטיבות, מעבר לחוסר הנוחות האסתטי, קיימת בהם סכנה בריאותית של ממש. חשוב לתת את הדעת למפגעים הללו ולהבין את פירושם, במיוחד אם אתם עומדים לפני השכרת דירה או קנייתה ויש בה סימני רטיבות ועובש.

תמים למראה

קשיי נשימה, כאבי ראש, בחילות, סחרחורות ואפילו מחלות קשות, הם חלק מההשפעות שיש לנבגי עובש על הדיירים הנמצאים בסמיכות אליהם. כל מקום בו יש לחות, כמו למשל חדרי אמבטיה או חדרים בהם יש נזילה מהגג או מהקירות, הוא בית גידול נוח לנבגי העובש. הא צומח באזורים תמימים למראה אולם לחים, ביניהם גם מרתפים, ארונות, ואפילו בתוך מקררים, במזגנים, ברהיטים עם ריפוד וכריות מספוג. כשלעצמו, עובש אינו רעיל. הוא גם לא גורם לבעיות בריאותיות. הבעיה היא כי סוגים מסוימים שלו כן מזיקים, ומאד. מאחר ורובינו איננו מומחים לעובש ולסוגיו, חבל לקחת את הסיכון הזה. הסוגים הנחשבים לבעייתיים יש ביכולתם לגרום לתגובות אלרגיות ולהיחלשות כללית של המערכת החיסונית. יצוין כי לכל אחד יש תגובה שונה להמצאות העובש בבית או בסביבתו. אצל חלק מהאנשים יכול להגרם גודש באף, שיעול או גירוי בעור בעוד שעל אחרים אין העובש משפיע כלל. כשמדובר על אנשים או ילדים הסובלים ממחלות כרוניות, הן עלולות להחמיר, כמו למשל במצבים של מחלות ריאה כרוניות, אסטמה וכדומה.

איך יודעים?

העובש מתרבה באמצעות נבגים זעירים אשר מועברים באוויר. הוא נכנס לביתנו דרך פתחי אוורור, נצמד לנעליים בגדים, בעלי חיים וכדומה. מקומות שהם חמים ולחים הם אידיאליים להתפתחות העובש, כמו למשל קירות  לחים וחשוכים. כשהקיר לא נושם, הוא לוכד את אדי המים אשר בבית והוא עצמו הופך בית גידול המספק חומרים מזינים לעובש ולגדילתו. ניתן לזהות קיום של עובש בבית קודם כל באמצעות הריח שלא ניתן להתעלם ממנו. ריחו עז ודומיננטי. כאשר הוא מופיע על גבי קירות, צבעו שחור והוא פלומתי.

כיצד מונעים?

חשוב לדאוג לאוורור תמידי של מקומות מועדים להצטברות עובש, כמו למשל מכונת כביסה. כמו כן אוורור חדרי האמבטיה צריך להיות קבוע. במקרים בהם יש דליפה בבית יש לייבש את המקום במהירות. משטח שנגוע בעובש צריך לעבור ניקוי הכולל חומרי ניקוי חזקים כמו אקונומיקה.אם בחרתם להשתמש בחומרי ניקוי כאלו, הקפידו לשמור על כללי הבטיחות הנדרשים בעת שימוש בחומרים מסוכנים. לעתים אין מנוס, אלא להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע.

רוב הסיכויים כי בראותכם לוח השכרת דירות בעת חיפוש אחר דירה, לא יירשם עליו כי קיים עובש בדירה. זהו תפקידכם לוודא את הנושא ולברר אותו טרם השכרת הדירה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button